Adviseurs regeling Driejarige subsidies Cultuurcoach 2022-2024

  • Jazz Correa

    Jazz Correa studeerde na de PABO door in Onderwijswetenschappen op de Universiteit van Amsterdam. Ze werkte bij AFTER’S COOL en Kindcentrum De Stern voordat ze aan de slag ging bij KCR. Correa wil het cultuuronderwijs op scholen bevorderen, zodat leerlingen zich op een creatieve manier kunnen ontwikkelen tot bewuste en zelfverzekerde individuen. Daarbij specialiseert zij zich in het speciaal onderwijs en innovatie. 

  • Liesbeth de Boer

    Liesbeth de Boer studeerde theater-, film- en televisiewetenschappen en kunstbeleid- en management aan de Universiteit Utrecht alsook visuele communicatie aan de Willem de Kooning Academie. Ze is zowel actief als ontwerper en als kunstdocent, en het liefst combineert ze die twee. Haar opdrachtgevers zijn onder andere het Dordrechts Museum, Het Nieuwe Instituut en KITE educatie. Bij het IFFR is ze coördinator onderwijs en cultuurcoach. Eerder adviseerde ze RRKC in de commissie Cultuureducatie voor het Cultuurplan 2021-2024. 

  • Hugo van den Hoek Ostende

    Hugo van den Hoek Ostende werkte tot voor kort als senior domeinmedewerker Cultuureducatie voor de Gemeente Den Haag waar hij verantwoordelijk was voor het beleid op het gebied van cultuureducatie en –participatie. Daarvoor was hij directeur van verschillende cultuureducatieve instellingen zoals het Centrum voor de Kunsten Eindhoven (CKE), Cultuurhuis Garenspinnerij, Stichting De Hint, Stichting Nieuwerkerkse Muziekschool en Stichting Muziekschool Zeewolde. Van den Hoek Ostende adviseert ook het Fonds voor Cultuurparticipatie en is ambassadeur voor Prins Bernhard Cultuurfonds Zuid-Holland. 

  • Jurjen Klant

    Jurjen Klant is afgestudeerd als theaterdocent aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Hij werkt sinds 2015 op het IJburg College, waar hij VMBO leerlingen dagelijks kennis laat maken met kunst en cultuur. Ook werkte hij als zelfstandig theatermaker met verschillende gezelschappen. Daarnaast is hij adviseur voor het Fonds voor Cultuurparticipatie voor de regeling Versterking cultuureducatie in het VMBO.

  • Tanja Kerkvliet

    Tanja Kerkvliet geeft sinds 2014 leiding aan de afdeling Kunst in Onderwijs en Samenleving bij Scholen in de Kunst in Amersfoort. Daarnaast is ze voorzitter van het samenwerkingsverband van kunstinstellingen dat zorgt voor een breed aanbod van kunst in de gemeente Leusden. Tanja Kerkvliet studeerde in 2002 af als docent aan de Hogeschool voor de Kunsten in Amsterdam. Daarna behaalde zij haar Master Kunsteducatie aan de AHK en de Master Special Educational Needs aan Fontys Hogescholen. Naast haar reguliere werkzaamheden treedt zij op het gebied van kwaliteit van cultuureducatie en kunstsubsidiëring regelmatig op als adviseur van (grote) gemeenten, fondsen en kunstopleidingen.

  • Valery Mak

    Valery Mak werkt bij Kickstart Cultuurfonds als donatieadviseur en was eerder artistiek leider/hoofd programmering bij Kunstlinie Almere Flevoland van 2015 t/m 2019. Mak heeft daarnaast bij Fond Podiumkunsten gewerkt alsook Floriade Expo 2022 en is sinds 2019 actief in de adviesraad van Ymere en Stichting Twisted.

  • René van der Kolk
    Dubbeladviseur AKr

    René van der Kolk was adjunct-directeur van het Utrecht Centrum voor de Kunsten (UCK). Hij heeft een brede ervaring in de kunsteducatie, zowel in de amateurkunst als in het cultuuronderwijs. Van der Kolk leidde onder andere een innovatieproject van het UCK met de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), waarin de werkwijze van de Londense Guildhall School of Music and Drama in het Utrechtse onderwijs werd geïntroduceerd. Verder werkte hij bij het Utrechts Conservatorium en het Centrum voor Kunst- en Mediamanagement van de HKU en zette hij een nieuw Kunstencentrum op als onderdeel van het UCK in Leidsche Rijn. Van der Kolk adviseert voor de Amsterdamse Kunstraad in de commissie Kunst- en cultuureducatie en Participatie.

Jazz Correa studeerde na de PABO door in Onderwijswetenschappen op de Universiteit van Amsterdam. Ze werkte bij AFTER’S COOL en Kindcentrum De Stern voordat ze aan de slag ging bij KCR. Correa wil het cultuuronderwijs op scholen bevorderen, zodat leerlingen zich op een creatieve manier kunnen ontwikkelen tot bewuste en zelfverzekerde individuen. Daarbij specialiseert zij zich in het speciaal onderwijs en innovatie. 

Liesbeth de Boer studeerde theater-, film- en televisiewetenschappen en kunstbeleid- en management aan de Universiteit Utrecht alsook visuele communicatie aan de Willem de Kooning Academie. Ze is zowel actief als ontwerper en als kunstdocent, en het liefst combineert ze die twee. Haar opdrachtgevers zijn onder andere het Dordrechts Museum, Het Nieuwe Instituut en KITE educatie. Bij het IFFR is ze coördinator onderwijs en cultuurcoach. Eerder adviseerde ze RRKC in de commissie Cultuureducatie voor het Cultuurplan 2021-2024. 

Hugo van den Hoek Ostende werkte tot voor kort als senior domeinmedewerker Cultuureducatie voor de Gemeente Den Haag waar hij verantwoordelijk was voor het beleid op het gebied van cultuureducatie en –participatie. Daarvoor was hij directeur van verschillende cultuureducatieve instellingen zoals het Centrum voor de Kunsten Eindhoven (CKE), Cultuurhuis Garenspinnerij, Stichting De Hint, Stichting Nieuwerkerkse Muziekschool en Stichting Muziekschool Zeewolde. Van den Hoek Ostende adviseert ook het Fonds voor Cultuurparticipatie en is ambassadeur voor Prins Bernhard Cultuurfonds Zuid-Holland. 

Jurjen Klant is afgestudeerd als theaterdocent aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Hij werkt sinds 2015 op het IJburg College, waar hij VMBO leerlingen dagelijks kennis laat maken met kunst en cultuur. Ook werkte hij als zelfstandig theatermaker met verschillende gezelschappen. Daarnaast is hij adviseur voor het Fonds voor Cultuurparticipatie voor de regeling Versterking cultuureducatie in het VMBO.

Tanja Kerkvliet geeft sinds 2014 leiding aan de afdeling Kunst in Onderwijs en Samenleving bij Scholen in de Kunst in Amersfoort. Daarnaast is ze voorzitter van het samenwerkingsverband van kunstinstellingen dat zorgt voor een breed aanbod van kunst in de gemeente Leusden. Tanja Kerkvliet studeerde in 2002 af als docent aan de Hogeschool voor de Kunsten in Amsterdam. Daarna behaalde zij haar Master Kunsteducatie aan de AHK en de Master Special Educational Needs aan Fontys Hogescholen. Naast haar reguliere werkzaamheden treedt zij op het gebied van kwaliteit van cultuureducatie en kunstsubsidiëring regelmatig op als adviseur van (grote) gemeenten, fondsen en kunstopleidingen.

Valery Mak werkt bij Kickstart Cultuurfonds als donatieadviseur en was eerder artistiek leider/hoofd programmering bij Kunstlinie Almere Flevoland van 2015 t/m 2019. Mak heeft daarnaast bij Fond Podiumkunsten gewerkt alsook Floriade Expo 2022 en is sinds 2019 actief in de adviesraad van Ymere en Stichting Twisted.

René van der Kolk was adjunct-directeur van het Utrecht Centrum voor de Kunsten (UCK). Hij heeft een brede ervaring in de kunsteducatie, zowel in de amateurkunst als in het cultuuronderwijs. Van der Kolk leidde onder andere een innovatieproject van het UCK met de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU), waarin de werkwijze van de Londense Guildhall School of Music and Drama in het Utrechtse onderwijs werd geïntroduceerd. Verder werkte hij bij het Utrechts Conservatorium en het Centrum voor Kunst- en Mediamanagement van de HKU en zette hij een nieuw Kunstencentrum op als onderdeel van het UCK in Leidsche Rijn. Van der Kolk adviseert voor de Amsterdamse Kunstraad in de commissie Kunst- en cultuureducatie en Participatie.