Adviseurs regeling Ontwikkeling 2021-2024

  • Deanna Herst

    Deanna Herst is kunsthistorica en beschikt over een brede expertise binnen de fotografie, beeldende kunst, digitale cultuur en creatieve industrie. Op dit gebied is zij lange tijd werkzaam geweest als curator en producent en publiceerde zij in diverse internationale media. Zij is momenteel hoofddocent aan de Willem de Kooning Academie waar zij onderzoek doet naar Open Design en de betekenis van participatie voor artistiek auteurschap. Zij heeft een groot internationaal netwerk o.a. door haar PhD onderzoek over Open Design. Herst is goed thuis in E-cultuur en Nieuwe Media en heeft veel ervaring met advieswerk, o.m. op het gebied van jong talent. Momenteel adviseert ze ook voor de RRKC bij de commissie Architectuur, Vormgeving en Digitale Cultuur.

  • Huib Haye van der Werf

    Huib Haye van der Werf heeft de kunstacademie in Den Haag gevolgd en kunstgeschiedenis gestudeerd. Daarna heeft hij als curator gewerkt bij onder meer SKOR, Taak en NAi. Sinds 2013 is hij Hoofd artistiek programma bij de Van Eyck Academy in Maastricht.

  • Jurjen Klant

    Jurjen Klant is afgestudeerd als theaterdocent aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Hij werkt sinds 2015 op het IJburg College, waar hij VMBO leerlingen dagelijks kennis laat maken met kunst en cultuur. Ook werkte hij als zelfstandig theatermaker met verschillende gezelschappen. Daarnaast is hij adviseur voor het Fonds voor Cultuurparticipatie voor de regeling Versterking cultuureducatie in het VMBO.

  • Hildegard Draaijer
    Dubbeladviseur AKr

    Hildegard Draaijer is als artistiek directeur en coach verbonden aan DOX, het makersplatform voor theater, jongeren en alle (sub)culturen van nu. Bij diverse podiumkunstinstellingen is Draaijer regelmatig te gast als regisseur en coach en geeft ze masterclasses en trainingen aan makers en performers in binnen- en buitenland. Als hoofd- en gastdocent is Draaijer werkzaam bij de bachelor kunstvakopleidingen HKU, Codarts, toneelacademie Maastricht en ArtEZ. Daarnaast is zij verbonden als adviseur bij het Fonds Podiumkunsten en is zij lid van de commissie Dans van de Amsterdamse Kunstraad.

  • Peter Jansen

    Peter Jansen is business manager van het Scapino Ballet Rotterdam. Na een carrierewending vanuit de commerciele sector heeft hij zich als hoofd marketing en ondernemerschap NAPK en als producent en adviseur van diverse dans- en theatergezelschappen gespecialiseerd in alle aspecten van cultureel ondernemerschap. De leidraad hierbij is een moderne integrale aanpak waarin artistieke urgentie, publieksgroei en bedrijfsmatig belang elkaar versterken. Hij is verder adviseur cultureel ondernemen voor de Kunstraad Groningen en bekleedt diverse bestuursfuncties waaronder voor het Rotterdamse Timewindow, een hub van 50 onafhankelijke makers in de dans en performance en ArchiNed, de enige onafhankelijke community based website over architectuur in Nederland.

  • Karin Post

    Karin Post is actief in de kunst vanuit haar achtergrond als danseres en choreografe. Ze maakte dansvoorstellingen, maar ook andersoortige theaterprojecten, performances, films en animaties. Daarnaast werkt ze in de beeldende kunsten als curator van multidisciplinaire tentoonstellingen met het museum als platform voor dans. Sinds 1989 trad ze op als danseres in eigen werk en in samenwerking met choreografen, beeldend kunstenaars, vormgevers, componisten en film- of toneelregisseurs. Ze is curator contextprogrammering, en ontwikkelt projecten vanuit actuele thematiek in de kunsten.

  • Elles van Vegchel

    Elles van Vegchel heeft een brede achtergrond in de museumwereld. Na haar studie Kunst en Kunstbeleid aan de Rijksuniversiteit Groningen, ging ze aan de slag als kunstadviseur bij PostNL. Daarna was zij verbonden aan de Hermitage en De Nieuwe Kerk in Amsterdam als Hoofd Publieksbegeleiding en Coördinator Tentoonstellingen en Evenementen. Als projectleider bij Museum Rotterdam, realiseerde ze diverse tentoonstellingen en activiteiten. Bij NEMO Science Museum, was zij tentoonstellingsmaker en gaf zij leiding aan het Projectbureau en het grootste landelijke wetenschapsfestival van Nederland, het Weekend van de Wetenschap. Tegenwoordig is zij Hoofd Museumzaken bij het TextielMuseum in Tilburg en verantwoordelijk voor tentoonstellingen, programmering, collectie, educatie en publieksbegeleiding.

  • Kaweh Modiri

    Kaweh Modiri is filmmaker en romanschrijver. In 2010 studeerde hij af aan de Gerrit Rietveld Academy, Beeld & Taal Amsterdam, met de waargebeurde film Mijn inbreker en ik. Deze film werd bekroond met de Rene Coelho Award van het Nederlands Instituut voor Mediakunst. In 2012 debuteerde Modiri als schrijver met de roman Meneer Sadek en de Anderen. Deze roman werd genomineerd voor de Academica Literatuurprijs voor het beste debuut. Voor zijn eerste speelfilm Bodkin Ras ontving hij diverse prijzen. Zijn film Mitra is in afronding en zal begin volgend jaar in premiere gaan. Modiri is ook adviseur bij het Letterenfonds.

  • Karlijn Leenders
    Dubbeladviseur AKr

    Karlijn Leenders studeerde Nederlandse taal en cultuur aan de Universiteit Utrecht, met als specialisatie moderne letterkunde en de functie van literatuur in de maatschappij. Zij liep onder andere stage bij uitgeverij Prometheus/Bert Bakker en het internationale literatuurfestival City2Cities (tegenwoordig ILFU). Van 2012 tot en met 2018 werkte Leenders bij stichting Passionate Bulkboek, waar ze o.a. projectleider was van leesbevorderingsproject De Inktaap, schrijfwedstrijd Write Now! en Geen Daden Maar Woorden Festival. Op dit moment werkt Leenders als marketeer bij WPG Kindermedia voor uitgeverij Condor, Ploegsma en Zwijsen.

  • Tirsa With

    Tirsa With is een spoken word-artiest en studeerde literatuurwetenschappen. Als zwarte queer vrouw omarmt With niet alleen fluïditeit van disciplines, maar ook van identiteiten. In het Slow Writing lab, een ontwikkelingstraject van het Nederlands Letterenfonds, onderzoekt zij hoe fantasy en fictie de vanzelfsprekendheid van identiteiten, normen en hiërarchieën in twijfel kunnen trekken. With trad eerder op bij festivals zoals Lowlands. In 2019 gaf ze in samenwerking met kunstinstituut de Appel en Patricia Kaersenhout storytelling workshops. Daarnaast is ze werkzaam bij Diversion en jeugdtheater de Krakeling.

  • Vedran Mircetic

    Vedran Mircetic is gitarist bij De Staat en geeft les op de Herman Brood Academie. Met De Staat heeft Mircetic inmiddels vijf albums uitgebracht, stond hij op festivals als Lowlands, Pinkpop, Sziget en Glastonbury en was onder andere support act voor The Rolling Stones en Muse. De missie van De Staat is om een andere, ongebruikelijke positie binnen de popmuziek in te nemen, waarbij creativiteit en een interdisciplinaire manier van werken het uitgangspunt zijn. Hiervoor ontvangt de band momenteel een vierjarige subsidie van het Fonds Podiumkunsten.

  • Rosita Wouda

    Rosita Wouda is een ervaren manager en bestuurder in het kunst- en cultuurveld. Lange tijd was zij zakelijk leider van het Schönberg Ensemble en het Asko Ensemble, die in 2008 zijn gefuseerd tot het Asko|Schönberg. Wouda was projectleider van het jubileumseizoen School voor Jong Talent van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Daarnaast heeft ze bij vele instellingen opgetreden als adviseur, waaronder Opera Zuid, Stichting Operamakers, Cinedans en het Nederlands Kamerkoor. Ook deed Rosita Wouda onderzoek in opdracht van het Mondriaan Fonds naar de Kunstkoopregeling Nederlandse galeries. Van 2009 tot 2011 was ze artistiek manager van het doctoraatstraject Academie der Kunsten van de Universiteit Leiden in samenwerking met de Hogeschool der Kunsten Den Haag. Momenteel is ze voorzitter van Nieuw Amsterdams Peil, een ensemble met de focus op hedendaagse kamermuziek.

  • Abdel Daoudi

    Abdel Daoudi is theatermaker en docent. Hij studeerde in 2012 af aan de Opleiding Regie/Theaterdocent aan de Toneelacademie Maastricht. Als regisseur is hij verbonden aan Toneelschuur Producties waar hij vanaf 2021 aantreedt tot de vaste makersploeg. Hij geeft les op de Toneelacademie Maastricht en op de Academie voor Theater en Dans in Amsterdam, daarnaast werkte hij als regieassistent bij Het Nationale Theater. Abdel reflecteert in zijn eigen voorstellingen vanuit zijn bi-culturele achtergrond op de samenleving. Centraal staat: wat heb ik gemeen met de ander? Waarbij hij altijd probeert een verschuiving te creëren in de manier waarop mensen naar anderen en zichzelf kijken.

  • Joop Kuyvenhoven

    Joop Kuyvenhoven was zelfstandig producent in de Podiumkunsten, founder / directeur van STIP theaterproducties en mede-initiatiefnemer van talrijke (jeugd)theatergezelschappen (1986-2009). Hij was zes jaar als docent en supervisor (praktijkstages) verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2005 tot 2011 werkzaam als artistiek producent en talentscout voor jeugd- & productiehuis BonteHond in Almere. Sinds 2008 is Kuyvenhoven actief als gids, mentor en aanjager van talentvolle artistiek leiders en producenten. Verder is hij bestuurslid/ ondersteuner van een aantal culturele organisaties en volgt en becommentarieert hij het actuele kunstbeleid in stad en land. In de periode 2012 tot 2018 was Kuyvenhoven als adviseur theater betrokken bij Fonds Podiumkunsten o.a. bij de meerjarige aanvragen/ kunstenplanperiode 2012-2016 en 2017-2020.

  • Katinka Enkhuizen

    Katinka Enkhuizen is programmeur bij Theater Rotterdam, met een specialisme in jeugd- en jongerentheater en nieuwe makers. Zij studeerde Algemene Cultuurwetenschappen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en was eerder coördinator van het jongerentheaterfestival van Theater Netwerk Rotterdam, assistent-locatiemanager bij het IFFR en vrijwilligerscoördinator bij Pleinbioscoop Rotterdam. Daarnaast is Enkhuizen bestuurslid van Stichting WAT WE DOEN en  Stichting Grande Loge.

  • Rolf Burrekers

    Rolf Burrekers (1958), opgegroeid in Amsterdam, is registeraccountant (RA) en werkt(e) als CEO/CFO/bestuurder voor verschillende organisaties in het bedrijfsleven, de non-profit en culturele organisaties. Heeft veel ervaring met het doorvoeren van cultuurveranderingen binnen organisaties. Heeft meerdere (externe) bestuursfuncties vervuld en was één van de oprichters van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Zeer geïnteresseerd in kunst en cultuur en bezoekt regelmatig musea, tentoonstellingen en andere culturele evenementen. Voor het AFK in 2020 voorzitter van de commissie muziek/muziektheater meerjarige subsidies (2021-2024). Daarnaast al enkele jaren adviseur projectsubsidies innovatie alle kunstrichtingen voor het AFK. Op dit moment Bestuurslid van de Stichting Podium Mozaïek, multicultureel centrum In Amsterdam en van de Stichting Orchestre Partout, verzorgt muziekeducatie voor vluchtelingen in AZC ’s en faciliteert een professioneel orkest bestaande uit vluchtelingen die inmiddels een verblijfstatus in Nederland hebben (landelijk werkzaam).

  • Sandra van Dongen

    Sandra van Dongen (1979) is communicatie- en marketing specialist met als standplaats Rotterdam. Afgelopen 10 jaar werkte zij voor culturele merken als Museum Boijmans Van Beuningen en concert- en congresgebouw de Doelen. Sandra van Dongen heeft naast deze werkzaamheden diverse adviserende en bestuurlijke ervaring in de culturele sector. Na haar master Kunstbeleid- en management aan de Universiteit Utrecht was zij bij diverse kunstenaarsinitiatieven werkzaam, zoals Casco, Expodium, BAK en If I Can’t Dance…

  • Selby Gildemacher

    Selby Gildemacher werkt onder het pseudoniem PIEK!, een multidisciplinaire groep van kunstenaars. Het werk van PIEK! kijkt met een humoristische en ironische blik naar de samenleving en onderzoekt sociale structuren met keramiek, video, websites, performances, installaties, Iphone apps en popmuziek. Hiernaast is Selby mede-organisator van Hackers & Designers (H&D). Een netwerk dat bestaat uit designers, kunstenaars, software-ontwikkelaars, onderzoekers, wetenschappers en theoretici. Sinds 2013 heeft H&D een reeks projecten, workshops, symposia en publicaties gemaakt en georganiseerd waarin onderzoeken door te maken centraal staat. Onderwerpen als ’smart technology', Peer-2-Peer netwerken, alomtegenwoordige computergebruik,cryptocurrencies, biometrische data, en meer in het algemeen het eigendomschap van de gebruiker en burgerschap worden onderzocht. Verder is Selby adviseur beeldende kunst en vormgeving voor de openbare ruimte in Assen en lid van de programmacommissie van Arti et Amicitae.

  • Roel van Herpt

    Roel van Herpt (1982) is strategisch adviseur en oprichter van Agency Agency, practice for strategy and design. Roel adviseert culturele instituten, ontwerpstudios, digitale en stedelijke projecten op het gebied van strategie, communicatie en business development. Daarnaast is hij lid van de adviescommissie Digitale Cultuur van het Stimuleringsfonds Creative Industrie.

  • Tom Kniesmeijer

    Tom Kniesmeijer is toekomstpsycholoog. Hoe mensen omgaan met verandering, dat is zijn terrein. Hij helpt bedrijven om vanuit de eigen identiteit aansluiting te vinden bij een samenleving in beweging. Tom werkte bij verschillende communicatieadviesbureaus en zat in het branchebestuur. Hij was oprichter van de VEA innovatiedenktank Re:set. In 2006 begon hij als zelfstandig ondernemer. Kniesmeijer is spreker op het gebied van trends en de initiator van de jaarlijkse TrendRede. Er verschenen twee boeken van zijn hand: De Seizoenen van de Tijdgeest en Het Matje. Zingevingsfitness. Op dit moment werkt hij aan een roman en een nieuw non-fictie boek.

  • Hilde Smetsers

    Hilde Smetsers (1985) is directeur van Cultuurmarketing: de community voor iedereen die publiek verbindt met kunst, cultuur en erfgoed. Samen met 650 leden werkt Cultuurmarketing al bijna tien jaar gedreven aan een sterkere kunst- en cultuursector. Van 2008 tot 2014 was Smetsers mede eigenaar van een marketingcommunicatiebureau. In diezelfde periode richtte zij de netwerkorganisatie Cultuurmarketing op. Zij volgde haar opleiding aan de Utrechtse Hogeschool voor de Kunsten en heeft het doel om zich iedere dag met hart en hoofd in te zetten voor een slagkrachtige en vitale kunst- en cultuursector.

  • Miryam van Lier

    Miryam van Lier werkt al ruim dertig jaar in film en televisie in zowel beleidsmatige als inhoudelijke functies. Zij vervult op dit moment verschillende advies- en voorzittersfuncties, onder meer bij het Fonds Podiumkunsten, de gemeentes Utrecht, Den Haag en Amsterdam, en het Vlaams Audiovisueel Fonds. Bij het VAF leidt zij de Engelstalige talentontwikkeling ateliers voor zowel tv-reeksen als speelfilm. Tevens werkt zij internationaal als creative development consultant en scriptcoach, intervisie begeleider en Visual Thinking Strategies facilitator. Van 2009 - 2016 was zij hoofd fictie, jeugdprogramma's en podiumkunsten bij het Mediafonds. Eerder werkte zij als programmeur bij verscheidene filmfestivals in binnen- en buitenland. Daarnaast werkte van Lier als publicist en schrijver over beeldende kunst voor diverse kunstinstellingen. Zij richtte het Engelstalige documentaire tijdschrift DOX op en was coördinator van Documentary.

  • Jessica de Heer

    Jessica de Heer studeerde klavecimbel aan het Conservatorium in Utrecht en kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Utrecht. Na haar studie werkte ze onder meer als beleidsmedewerker bij het voormalige Amsterdamse centrum voor hedendaagse muziek de IJsbreker en had ze haar eigen muziekorganisatiebureau The Office. Daarnaast werkte ze als redacteur muziek en dans bij de NPS en als muziekprogrammeur bij het Muziekcentrum Vredenburg. Van 2010 tot maart 2015 was ze (artistiek) directeur van Oorkaan. In de functie van adviseur of bestuurslid is Jessica de Heer betrokken bij verschillende muziekorganisaties en fondsen.

  • Zaid El Ouardani

    Zaid El Ouardani (2000) is werkzaam als ondernemer met expertise van de nieuwste social media strategieën en technieken. Hij omschrijft zichzelf als een creatief (social) media manager, producer, influencer en manager, motiverende spreker en presentator. Dit allemaal vooral gefocust op korte video's (TikTok & Reels). Na actief te zijn geweest in de YouTube-scene besloot hij zich in 2015 te focussen op de zakelijk kant van YouTube. Zaid heeft NPO 3FM Tussenuur gepresenteerd en was panel lid van 3FM. Daarnaast spreekt hij op evenementen en geeft gastlessen op scholen over online programma’s, nieuwe media en influencers marketing en management.

Deanna Herst is kunsthistorica en beschikt over een brede expertise binnen de fotografie, beeldende kunst, digitale cultuur en creatieve industrie. Op dit gebied is zij lange tijd werkzaam geweest als curator en producent en publiceerde zij in diverse internationale media. Zij is momenteel hoofddocent aan de Willem de Kooning Academie waar zij onderzoek doet naar Open Design en de betekenis van participatie voor artistiek auteurschap. Zij heeft een groot internationaal netwerk o.a. door haar PhD onderzoek over Open Design. Herst is goed thuis in E-cultuur en Nieuwe Media en heeft veel ervaring met advieswerk, o.m. op het gebied van jong talent. Momenteel adviseert ze ook voor de RRKC bij de commissie Architectuur, Vormgeving en Digitale Cultuur.

Huib Haye van der Werf heeft de kunstacademie in Den Haag gevolgd en kunstgeschiedenis gestudeerd. Daarna heeft hij als curator gewerkt bij onder meer SKOR, Taak en NAi. Sinds 2013 is hij Hoofd artistiek programma bij de Van Eyck Academy in Maastricht.

Jurjen Klant is afgestudeerd als theaterdocent aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Hij werkt sinds 2015 op het IJburg College, waar hij VMBO leerlingen dagelijks kennis laat maken met kunst en cultuur. Ook werkte hij als zelfstandig theatermaker met verschillende gezelschappen. Daarnaast is hij adviseur voor het Fonds voor Cultuurparticipatie voor de regeling Versterking cultuureducatie in het VMBO.

Hildegard Draaijer is als artistiek directeur en coach verbonden aan DOX, het makersplatform voor theater, jongeren en alle (sub)culturen van nu. Bij diverse podiumkunstinstellingen is Draaijer regelmatig te gast als regisseur en coach en geeft ze masterclasses en trainingen aan makers en performers in binnen- en buitenland. Als hoofd- en gastdocent is Draaijer werkzaam bij de bachelor kunstvakopleidingen HKU, Codarts, toneelacademie Maastricht en ArtEZ. Daarnaast is zij verbonden als adviseur bij het Fonds Podiumkunsten en is zij lid van de commissie Dans van de Amsterdamse Kunstraad.

Peter Jansen is business manager van het Scapino Ballet Rotterdam. Na een carrierewending vanuit de commerciele sector heeft hij zich als hoofd marketing en ondernemerschap NAPK en als producent en adviseur van diverse dans- en theatergezelschappen gespecialiseerd in alle aspecten van cultureel ondernemerschap. De leidraad hierbij is een moderne integrale aanpak waarin artistieke urgentie, publieksgroei en bedrijfsmatig belang elkaar versterken. Hij is verder adviseur cultureel ondernemen voor de Kunstraad Groningen en bekleedt diverse bestuursfuncties waaronder voor het Rotterdamse Timewindow, een hub van 50 onafhankelijke makers in de dans en performance en ArchiNed, de enige onafhankelijke community based website over architectuur in Nederland.

Karin Post is actief in de kunst vanuit haar achtergrond als danseres en choreografe. Ze maakte dansvoorstellingen, maar ook andersoortige theaterprojecten, performances, films en animaties. Daarnaast werkt ze in de beeldende kunsten als curator van multidisciplinaire tentoonstellingen met het museum als platform voor dans. Sinds 1989 trad ze op als danseres in eigen werk en in samenwerking met choreografen, beeldend kunstenaars, vormgevers, componisten en film- of toneelregisseurs. Ze is curator contextprogrammering, en ontwikkelt projecten vanuit actuele thematiek in de kunsten.

Elles van Vegchel heeft een brede achtergrond in de museumwereld. Na haar studie Kunst en Kunstbeleid aan de Rijksuniversiteit Groningen, ging ze aan de slag als kunstadviseur bij PostNL. Daarna was zij verbonden aan de Hermitage en De Nieuwe Kerk in Amsterdam als Hoofd Publieksbegeleiding en Coördinator Tentoonstellingen en Evenementen. Als projectleider bij Museum Rotterdam, realiseerde ze diverse tentoonstellingen en activiteiten. Bij NEMO Science Museum, was zij tentoonstellingsmaker en gaf zij leiding aan het Projectbureau en het grootste landelijke wetenschapsfestival van Nederland, het Weekend van de Wetenschap. Tegenwoordig is zij Hoofd Museumzaken bij het TextielMuseum in Tilburg en verantwoordelijk voor tentoonstellingen, programmering, collectie, educatie en publieksbegeleiding.

Kaweh Modiri is filmmaker en romanschrijver. In 2010 studeerde hij af aan de Gerrit Rietveld Academy, Beeld & Taal Amsterdam, met de waargebeurde film Mijn inbreker en ik. Deze film werd bekroond met de Rene Coelho Award van het Nederlands Instituut voor Mediakunst. In 2012 debuteerde Modiri als schrijver met de roman Meneer Sadek en de Anderen. Deze roman werd genomineerd voor de Academica Literatuurprijs voor het beste debuut. Voor zijn eerste speelfilm Bodkin Ras ontving hij diverse prijzen. Zijn film Mitra is in afronding en zal begin volgend jaar in premiere gaan. Modiri is ook adviseur bij het Letterenfonds.

Karlijn Leenders studeerde Nederlandse taal en cultuur aan de Universiteit Utrecht, met als specialisatie moderne letterkunde en de functie van literatuur in de maatschappij. Zij liep onder andere stage bij uitgeverij Prometheus/Bert Bakker en het internationale literatuurfestival City2Cities (tegenwoordig ILFU). Van 2012 tot en met 2018 werkte Leenders bij stichting Passionate Bulkboek, waar ze o.a. projectleider was van leesbevorderingsproject De Inktaap, schrijfwedstrijd Write Now! en Geen Daden Maar Woorden Festival. Op dit moment werkt Leenders als marketeer bij WPG Kindermedia voor uitgeverij Condor, Ploegsma en Zwijsen.

Tirsa With is een spoken word-artiest en studeerde literatuurwetenschappen. Als zwarte queer vrouw omarmt With niet alleen fluïditeit van disciplines, maar ook van identiteiten. In het Slow Writing lab, een ontwikkelingstraject van het Nederlands Letterenfonds, onderzoekt zij hoe fantasy en fictie de vanzelfsprekendheid van identiteiten, normen en hiërarchieën in twijfel kunnen trekken. With trad eerder op bij festivals zoals Lowlands. In 2019 gaf ze in samenwerking met kunstinstituut de Appel en Patricia Kaersenhout storytelling workshops. Daarnaast is ze werkzaam bij Diversion en jeugdtheater de Krakeling.

Vedran Mircetic is gitarist bij De Staat en geeft les op de Herman Brood Academie. Met De Staat heeft Mircetic inmiddels vijf albums uitgebracht, stond hij op festivals als Lowlands, Pinkpop, Sziget en Glastonbury en was onder andere support act voor The Rolling Stones en Muse. De missie van De Staat is om een andere, ongebruikelijke positie binnen de popmuziek in te nemen, waarbij creativiteit en een interdisciplinaire manier van werken het uitgangspunt zijn. Hiervoor ontvangt de band momenteel een vierjarige subsidie van het Fonds Podiumkunsten.

Rosita Wouda is een ervaren manager en bestuurder in het kunst- en cultuurveld. Lange tijd was zij zakelijk leider van het Schönberg Ensemble en het Asko Ensemble, die in 2008 zijn gefuseerd tot het Asko|Schönberg. Wouda was projectleider van het jubileumseizoen School voor Jong Talent van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Daarnaast heeft ze bij vele instellingen opgetreden als adviseur, waaronder Opera Zuid, Stichting Operamakers, Cinedans en het Nederlands Kamerkoor. Ook deed Rosita Wouda onderzoek in opdracht van het Mondriaan Fonds naar de Kunstkoopregeling Nederlandse galeries. Van 2009 tot 2011 was ze artistiek manager van het doctoraatstraject Academie der Kunsten van de Universiteit Leiden in samenwerking met de Hogeschool der Kunsten Den Haag. Momenteel is ze voorzitter van Nieuw Amsterdams Peil, een ensemble met de focus op hedendaagse kamermuziek.

Abdel Daoudi is theatermaker en docent. Hij studeerde in 2012 af aan de Opleiding Regie/Theaterdocent aan de Toneelacademie Maastricht. Als regisseur is hij verbonden aan Toneelschuur Producties waar hij vanaf 2021 aantreedt tot de vaste makersploeg. Hij geeft les op de Toneelacademie Maastricht en op de Academie voor Theater en Dans in Amsterdam, daarnaast werkte hij als regieassistent bij Het Nationale Theater. Abdel reflecteert in zijn eigen voorstellingen vanuit zijn bi-culturele achtergrond op de samenleving. Centraal staat: wat heb ik gemeen met de ander? Waarbij hij altijd probeert een verschuiving te creëren in de manier waarop mensen naar anderen en zichzelf kijken.

Joop Kuyvenhoven was zelfstandig producent in de Podiumkunsten, founder / directeur van STIP theaterproducties en mede-initiatiefnemer van talrijke (jeugd)theatergezelschappen (1986-2009). Hij was zes jaar als docent en supervisor (praktijkstages) verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2005 tot 2011 werkzaam als artistiek producent en talentscout voor jeugd- & productiehuis BonteHond in Almere. Sinds 2008 is Kuyvenhoven actief als gids, mentor en aanjager van talentvolle artistiek leiders en producenten. Verder is hij bestuurslid/ ondersteuner van een aantal culturele organisaties en volgt en becommentarieert hij het actuele kunstbeleid in stad en land. In de periode 2012 tot 2018 was Kuyvenhoven als adviseur theater betrokken bij Fonds Podiumkunsten o.a. bij de meerjarige aanvragen/ kunstenplanperiode 2012-2016 en 2017-2020.

Katinka Enkhuizen is programmeur bij Theater Rotterdam, met een specialisme in jeugd- en jongerentheater en nieuwe makers. Zij studeerde Algemene Cultuurwetenschappen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en was eerder coördinator van het jongerentheaterfestival van Theater Netwerk Rotterdam, assistent-locatiemanager bij het IFFR en vrijwilligerscoördinator bij Pleinbioscoop Rotterdam. Daarnaast is Enkhuizen bestuurslid van Stichting WAT WE DOEN en  Stichting Grande Loge.

Rolf Burrekers (1958), opgegroeid in Amsterdam, is registeraccountant (RA) en werkt(e) als CEO/CFO/bestuurder voor verschillende organisaties in het bedrijfsleven, de non-profit en culturele organisaties. Heeft veel ervaring met het doorvoeren van cultuurveranderingen binnen organisaties. Heeft meerdere (externe) bestuursfuncties vervuld en was één van de oprichters van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Zeer geïnteresseerd in kunst en cultuur en bezoekt regelmatig musea, tentoonstellingen en andere culturele evenementen. Voor het AFK in 2020 voorzitter van de commissie muziek/muziektheater meerjarige subsidies (2021-2024). Daarnaast al enkele jaren adviseur projectsubsidies innovatie alle kunstrichtingen voor het AFK. Op dit moment Bestuurslid van de Stichting Podium Mozaïek, multicultureel centrum In Amsterdam en van de Stichting Orchestre Partout, verzorgt muziekeducatie voor vluchtelingen in AZC ’s en faciliteert een professioneel orkest bestaande uit vluchtelingen die inmiddels een verblijfstatus in Nederland hebben (landelijk werkzaam).

Sandra van Dongen (1979) is communicatie- en marketing specialist met als standplaats Rotterdam. Afgelopen 10 jaar werkte zij voor culturele merken als Museum Boijmans Van Beuningen en concert- en congresgebouw de Doelen. Sandra van Dongen heeft naast deze werkzaamheden diverse adviserende en bestuurlijke ervaring in de culturele sector. Na haar master Kunstbeleid- en management aan de Universiteit Utrecht was zij bij diverse kunstenaarsinitiatieven werkzaam, zoals Casco, Expodium, BAK en If I Can’t Dance…

Selby Gildemacher werkt onder het pseudoniem PIEK!, een multidisciplinaire groep van kunstenaars. Het werk van PIEK! kijkt met een humoristische en ironische blik naar de samenleving en onderzoekt sociale structuren met keramiek, video, websites, performances, installaties, Iphone apps en popmuziek. Hiernaast is Selby mede-organisator van Hackers & Designers (H&D). Een netwerk dat bestaat uit designers, kunstenaars, software-ontwikkelaars, onderzoekers, wetenschappers en theoretici. Sinds 2013 heeft H&D een reeks projecten, workshops, symposia en publicaties gemaakt en georganiseerd waarin onderzoeken door te maken centraal staat. Onderwerpen als ’smart technology', Peer-2-Peer netwerken, alomtegenwoordige computergebruik,cryptocurrencies, biometrische data, en meer in het algemeen het eigendomschap van de gebruiker en burgerschap worden onderzocht. Verder is Selby adviseur beeldende kunst en vormgeving voor de openbare ruimte in Assen en lid van de programmacommissie van Arti et Amicitae.

Roel van Herpt (1982) is strategisch adviseur en oprichter van Agency Agency, practice for strategy and design. Roel adviseert culturele instituten, ontwerpstudios, digitale en stedelijke projecten op het gebied van strategie, communicatie en business development. Daarnaast is hij lid van de adviescommissie Digitale Cultuur van het Stimuleringsfonds Creative Industrie.

Tom Kniesmeijer is toekomstpsycholoog. Hoe mensen omgaan met verandering, dat is zijn terrein. Hij helpt bedrijven om vanuit de eigen identiteit aansluiting te vinden bij een samenleving in beweging. Tom werkte bij verschillende communicatieadviesbureaus en zat in het branchebestuur. Hij was oprichter van de VEA innovatiedenktank Re:set. In 2006 begon hij als zelfstandig ondernemer. Kniesmeijer is spreker op het gebied van trends en de initiator van de jaarlijkse TrendRede. Er verschenen twee boeken van zijn hand: De Seizoenen van de Tijdgeest en Het Matje. Zingevingsfitness. Op dit moment werkt hij aan een roman en een nieuw non-fictie boek.

Hilde Smetsers (1985) is directeur van Cultuurmarketing: de community voor iedereen die publiek verbindt met kunst, cultuur en erfgoed. Samen met 650 leden werkt Cultuurmarketing al bijna tien jaar gedreven aan een sterkere kunst- en cultuursector. Van 2008 tot 2014 was Smetsers mede eigenaar van een marketingcommunicatiebureau. In diezelfde periode richtte zij de netwerkorganisatie Cultuurmarketing op. Zij volgde haar opleiding aan de Utrechtse Hogeschool voor de Kunsten en heeft het doel om zich iedere dag met hart en hoofd in te zetten voor een slagkrachtige en vitale kunst- en cultuursector.

Miryam van Lier werkt al ruim dertig jaar in film en televisie in zowel beleidsmatige als inhoudelijke functies. Zij vervult op dit moment verschillende advies- en voorzittersfuncties, onder meer bij het Fonds Podiumkunsten, de gemeentes Utrecht, Den Haag en Amsterdam, en het Vlaams Audiovisueel Fonds. Bij het VAF leidt zij de Engelstalige talentontwikkeling ateliers voor zowel tv-reeksen als speelfilm. Tevens werkt zij internationaal als creative development consultant en scriptcoach, intervisie begeleider en Visual Thinking Strategies facilitator. Van 2009 - 2016 was zij hoofd fictie, jeugdprogramma's en podiumkunsten bij het Mediafonds. Eerder werkte zij als programmeur bij verscheidene filmfestivals in binnen- en buitenland. Daarnaast werkte van Lier als publicist en schrijver over beeldende kunst voor diverse kunstinstellingen. Zij richtte het Engelstalige documentaire tijdschrift DOX op en was coördinator van Documentary.

Jessica de Heer studeerde klavecimbel aan het Conservatorium in Utrecht en kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Utrecht. Na haar studie werkte ze onder meer als beleidsmedewerker bij het voormalige Amsterdamse centrum voor hedendaagse muziek de IJsbreker en had ze haar eigen muziekorganisatiebureau The Office. Daarnaast werkte ze als redacteur muziek en dans bij de NPS en als muziekprogrammeur bij het Muziekcentrum Vredenburg. Van 2010 tot maart 2015 was ze (artistiek) directeur van Oorkaan. In de functie van adviseur of bestuurslid is Jessica de Heer betrokken bij verschillende muziekorganisaties en fondsen.

Zaid El Ouardani (2000) is werkzaam als ondernemer met expertise van de nieuwste social media strategieën en technieken. Hij omschrijft zichzelf als een creatief (social) media manager, producer, influencer en manager, motiverende spreker en presentator. Dit allemaal vooral gefocust op korte video's (TikTok & Reels). Na actief te zijn geweest in de YouTube-scene besloot hij zich in 2015 te focussen op de zakelijk kant van YouTube. Zaid heeft NPO 3FM Tussenuur gepresenteerd en was panel lid van 3FM. Daarnaast spreekt hij op evenementen en geeft gastlessen op scholen over online programma’s, nieuwe media en influencers marketing en management.