Adviseurs regeling Ontwikkeling 2021-2024

  • Deanna Herst

    Deanna Herst is kunsthistorica en beschikt over een brede expertise binnen de fotografie, beeldende kunst, digitale cultuur en creatieve industrie. Op dit gebied is zij lange tijd werkzaam geweest als curator en producent en publiceerde zij in diverse internationale media. Zij is momenteel hoofddocent aan de Willem de Kooning Academie waar zij onderzoek doet naar Open Design en de betekenis van participatie voor artistiek auteurschap. Zij heeft een groot internationaal netwerk o.a. door haar PhD onderzoek over Open Design. Herst is goed thuis in E-cultuur en Nieuwe Media en heeft veel ervaring met advieswerk, o.m. op het gebied van jong talent. Momenteel adviseert ze ook voor de RRKC bij de commissie Architectuur, Vormgeving en Digitale Cultuur.

  • Huib Haye van der Werf

    Huib Haye van der Werf heeft de kunstacademie in Den Haag gevolgd en kunstgeschiedenis gestudeerd. Daarna heeft hij als curator gewerkt bij onder meer SKOR, Taak en NAi. Sinds 2013 is hij Hoofd artistiek programma bij de Van Eyck Academy in Maastricht.

  • Vedran Mircetic

    Vedran Mircetic is gitarist bij De Staat en geeft les op de Herman Brood Academie. Met De Staat heeft Mircetic inmiddels vijf albums uitgebracht, stond hij op festivals als Lowlands, Pinkpop, Sziget en Glastonbury en was onder andere support act voor The Rolling Stones en Muse. De missie van De Staat is om een andere, ongebruikelijke positie binnen de popmuziek in te nemen, waarbij creativiteit en een interdisciplinaire manier van werken het uitgangspunt zijn. Hiervoor ontvangt de band momenteel een vierjarige subsidie van het Fonds Podiumkunsten.

  • Selby Gildemacher

    Selby Gildemacher werkt onder het pseudoniem PIEK!, een multidisciplinaire groep van kunstenaars. Het werk van PIEK! kijkt met een humoristische en ironische blik naar de samenleving en onderzoekt sociale structuren met keramiek, video, websites, performances, installaties, Iphone apps en popmuziek. Hiernaast is Selby mede-organisator van Hackers & Designers (H&D). Een netwerk dat bestaat uit designers, kunstenaars, software-ontwikkelaars, onderzoekers, wetenschappers en theoretici. Sinds 2013 heeft H&D een reeks projecten, workshops, symposia en publicaties gemaakt en georganiseerd waarin onderzoeken door te maken centraal staat. Onderwerpen als ’smart technology', Peer-2-Peer netwerken, alomtegenwoordige computergebruik,cryptocurrencies, biometrische data, en meer in het algemeen het eigendomschap van de gebruiker en burgerschap worden onderzocht. Verder is Selby adviseur beeldende kunst en vormgeving voor de openbare ruimte in Assen en lid van de programmacommissie van Arti et Amicitae.

  • Khadija Massaoudi

    Khadija Massaoudi is geboren en getogen in Amsterdam. Ze is schrijver, theatermaker en journalist. In haar voorstellingen en concepten komen al of veel van deze disciplines bij elkaar. Naast maken staat ze zelf ook on stage als performer, actrice en bezingt ze de liefde in verschillende talen. Ze gaat samenwerkingen aan met personen met dezelfde of juist tegenovergestelde werkachtergrond. Personen die elkaar ondanks, of beter gezegd, dankzij de verschillen accepteren en versterken. Khadija: 'Jij hebt iets wat ik niet heb, ik heb iets wat jij niet hebt. Laten we samen iets moois maken'.

  • Ines van der Scheer

    Ines van der Scheer (1964) werkt als bestuurder, adviseur en mentor binnen en buiten de kunsten. Zij studeerde Fotografie en Plastische vormgeving in Houston (USA) en Lissabon en Theaterwetenschap in Utrecht. Lange tijd werkt zij freelance in de fotografie en in het theater, onder andere als projectleider en programmeur. In 2009 krijgt zij samen met Paul Koek en Paul Slangen de opdracht van het Koninklijk Conservatorium om een master muziektheater te ontwikkelen. Van 2010 tot 2019 runt zij, vanuit de muziektheaterpraktijk van de Veenfabriek, de masteropleiding die verder gaat onder de naam T.I.M.E. (This Is Music-theatre Education). Vanaf 2012 werkt zij als bestuurder en adviseur van culturele organisaties, waaronder Fonds Podiumkunsten, Prins Bernhard Cultuurfonds en Cultuurfonds Culemborg.

  • Dorien van de Pas

    Dorien van de Pas begon haar carrière als programmeur bij Filmtheater ’t Hoogt in Utrecht. Voorts was ze betrokken bij de distributietak Meteor Film, het artlabel van Polygram Filmed Entertainment. Ze werkte achtereenvolgens bij het Stimuleringsfonds Culturele Omroepproducties (later Mediafonds) en het Nederlands Filmfonds. Daar werd ze in 2009 hoofd Speelfilm, waar ze verantwoordelijk was voor het subsidieproces en beleid van alle speelfilms. In 2013 stond ze aan de basis van een nieuwe afdeling: New Screen NL. Deze afdeling had als speerpunt talentontwikkeling en innovatie. Tegelijkertijd was ze Film Consulent voor o.a. nieuw talent, lowbudgetfilms, Filmfonds Shorts en Vrijplaats voor nieuwe schrijvers. Ook was ze 12 jaar de Nederlandse gedelegeerde voor Eurimages, het Europese Coproductiefonds in welke functie ze een groot bedrag binnenhaalde voor co-producties binnen de Nederlandse filmsector. Dorien vervult diverse nevenfuncties. Sinds november 2021 is ze werkzaam als zelfstandig creatief consulent in de audiovisuele industrie en cultuursector onder de naam Dial M Creative Consultancy.

  • Valery Mak

    Valery Mak werkt bij Kickstart Cultuurfonds als donatieadviseur en was eerder artistiek leider/hoofd programmering bij Kunstlinie Almere Flevoland van 2015 t/m 2019. Mak heeft daarnaast bij Fond Podiumkunsten gewerkt alsook Floriade Expo 2022 en is sinds 2019 actief in de adviesraad van Ymere en Stichting Twisted.

  • Irma Benliyan 

    Irma Benliyan groeide op in een migrantengezin in Amsterdam Nieuw-West. Ze studeerde Industrieel ontwerpen aan de TU Delft en daarna Design aan het Sandberg Instituut. Tijdens haar opleiding startte ze als vormgever bij een communicatiebureau en ontwikkelde zich door naar accountmanager/strateeg voor onder meer Port of Rotterdam, Unilever en Gemeente Rotterdam. In 2013 maakte ze de overstap naar het Literatuurmuseum, waar ze een online platform ontwikkelde waarop het Nederlands Letterkundig Archief (voor een breed publiek) toegankelijk is gemaakt. Daarna is ze bijna zeven jaar werkzaam geweest in Kunstmuseum Den Haag als Hoofd Marketing en Communicatie. In 2023 is ze begonnen als Zakelijk Leider bij het Stedelijk Museum Schiedam. Naast haar werk is Benliyan sinds 2020 voorzitter van het bestuur van het internationale Rotterdamse festival Motel Mozaïque. Haar focus ligt op continuïteit van de organisatie, publieksbereik en ondernemerschap. Ze heeft daarnaast intrinsiek een sterk oog voor diversiteit en inclusie.

  • Roswitha Bergmann

    Roswitha Bergmann was tot mei 2016 adviseur muziektheater, muziek, festivals en internationalisering bij Fonds Podiumkunsten. Zij is zangeres, maker en regisseur. studeerde af aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Voordat zij zich toelegde op theatermaken en regisseren zong zij, naast diverse recitals, in verschillende opera- en muziektheaterproducties die te zien waren op festivals als Noorderzon en Operadagen Rotterdam. Haar voorstellingen zijn op diverse podia en festivals te zien geweest. Op verzoek begeleidt en adviseert zij individuele kunstenaars en instellingen, onder andere over artistieke profilering en de relatie tussen kunst(enaars) en maatschappij. Zij is als zangdocente verbonden aan het Conservatorium van Amsterdam. Daarnaast geeft zij geregeld gastlessen en masterclasses over onder andere interdisciplinariteit aan diverse Hogescholen voor de Kunsten. Momenteel is zij zakelijk en artistiek leider van Opera Theater Amsterdam.
     

  • Abdel Chaouch

    Abdel Chaouch is ruim 15 jaar werkzaam bij Triodos Bank NV. Hij houdt zich hoofdzakelijk bezig met de financiering van duurzame energie projecten binnen Nederland. Zijn passie voor film en muziek begon op jonge leeftijd en werd in 2008 omgezet in een jarenlange carrière als freelance film- en muziekjournalist voor Engelse en Nederlandse publicaties. Filmkritiek, festivalverslaggeving en het interviewen van talenten uit de film- en muziekindustrie was dagelijkse kost. Vanaf januari 2020 is Abdel tevens medeoprichter en bestuurder van KLANK, een muzikale broedplaats in Den Dolder bestaande uit ongeveer 45 creatieve ondernemers die allen actief zijn op het gebied van muziek en/of geluid.

  • Wulan Dumatubun

    Wulan Dumatubun heeft als achtergrond moderne dans, klassieke Javaanse dans en Bharat Natyam. Zij maakte eigen producties en werkte o.a. met Ping Chong en het Volksoperahuis. Ze was programmeur dans en educatie bij het Bijlmer Parktheater van 2009 tot 2017. Als adviseur dans bij FPK was zij o.a. betrokken bij de meerjarige aanvragen van 2014 – 2020. Zij is uitvoerend musicus bij gamelanensemble Widosari en Ensemble Global Gongs van Sinta Wullur. Tevens is ze verbonden aan het Gamelanhuis in Amsterdam als gamelandocent en programmamaker. Zij is adviseur bij de gemeente Utrecht, Den Haag en de provincie Overijssel.

  • Anneroos Goosen 

    Anneroos Goosen (1987) is oprichter en zakelijk leider van geluidscollectief Het Concreet. Ze studeerde film, filosofie en cultural studies en werkte in de letteren, onder meer als programmamaker en talentontwikkelaar voor productiehuis Tilt, en werkte mee aan de oprichting van schrijverscollectief Fixdit. Schrijven doet ze als fondsenwerver en in het verleden als (hoofd)redacteur van literaire krant De Titaan. Vanuit Het Concreet organiseert ze Klank&Komma, een experimenteel schrijflab over klank, samen met Gonzo(circus) en Domein voor Kunstkritiek. Daarnaast is ze bestuurslid van jazzpodium Paradox.

  • Hugo van den Hoek Ostende

    Hugo van den Hoek Ostende werkt als interim-directeur bij KOO kunstsonderwijs organisatie in Den Haag. Daarvoor was hij senior domeinmedewerker Cultuureducatie voor de Gemeente Den Haag waar hij verantwoordelijk was voor het beleid op het gebied van cultuureducatie en –participatie. Ook was hij jarenlang directeur van verschillende cultuureducatieve instellingen zoals het Centrum voor de Kunsten Eindhoven (CKE), en Cultuurhuis Garenspinnerij in Gouda. Van den Hoek Ostende adviseert ook het Fonds voor Cultuurparticipatie en is ambassadeur voor Het Cultuurfonds Zuid-Holland.    

  • Fleur Jeras

    Fleur Jeras is literair vertaler en programmamaker. Ze volgde een bachelor Latijns- Amerikastudies aan de Universiteit Leiden en een master Literair vertalen uit het Spaans aan de Universiteit Utrecht. Ze vertaalde eerder werk voor het Utrechts Stadsdichtersgilde en maakte deel uit van The Chronicles, het vertalerstraject van het Crossing Border Festival. Zij maakte programma’s voor het literaire Winternachtenfestival in Den Haag. Momenteel is Jeras hoofdprogrammeur bij het Poetry International festival in Rotterdam.

  • Arlette Jong

    Arlette de Jong is directeur van De Helling in Utrecht. Daarvoor was ze hoofd marketing bij Musis en Stadstheater Arnhem en marketing manager bij de Nationale Opera & Ballet.

  • Britte Sloothaak 

    Britte Sloothaak (1984) is kunsthistoricus, conservator en als doctoraal onderzoeker verbonden aan het Curatorial Research Collective van de TU/e. Ze onderzoekt de constructie van kennis in musea, met speciale belangstelling voor de bekende en onbekende gedeelde geschiedenis van Indonesië en Nederland in de collectie en tentoonstellingen van het Stedelijk Museum Amsterdam. Hiervoor richt ze zich op de verschillen in denken over kunstgeschiedenis en erfgoedstudies, en hoe deze discrepanties hebben geleid tot mechanismen van uitsluiting in kunstmusea. Deze interesse ontwikkelde ze tijdens het doen van archiefonderzoek, het maken van tentoonstellingen en het schrijven van aankoopvoorstellen voor het Stedelijk Museum, waar ze 12 jaar werkte. Haar werk als museum curator heeft ze onlangs neergelegd om meer tijd en aandacht te hebben voor haar promotie onderzoek. Naast haar werk als onderzoeker is ze verantwoordelijk voor de TU/e Kunstcollectie, waarvoor ze een nieuw beleid met een lijn van kunstwerken in opdracht ontwikkelde. Ze doceert, schrijft en spreekt bij verschillende gelegenheden, bijvoorbeeld voor de Universiteit Leiden waar ze het vak Collecting in the Contemporary Museum doceert.

  • Max Somojiono

    Max Somojiono is mede-oprichter van DARKMATTER Collective, een platform en kunstenaarscollectief dat met hun werk zichtbaarheid creëert aan gemarginaliseerde groepen en opereert tussen academisch onderzoek en interdisciplinaire kunst. Max rondde een bachelor politicologie af aan de Universiteit van Amsterdam en een master in Arts & Society van de Universiteit Utrecht. Voor zijn master studeerde hij af met een korte documentaire film en fotografieproject over het inmiddels ontruimde ADM terrein. In het verleden werkte Max als programmeur en producent voor verschillende projecten van Amsterdamse culturele instellingen zoals Tolhuistuin, FoamLab van FOAM Fotografiemuseum en Museumnacht. Zijn werk voor DARKMATTER bestaat voornamelijk uit fondsenwerving en het programmeren en produceren van evenementen waarin film screenings, clubnachten en videokunst samenkomen.

Deanna Herst is kunsthistorica en beschikt over een brede expertise binnen de fotografie, beeldende kunst, digitale cultuur en creatieve industrie. Op dit gebied is zij lange tijd werkzaam geweest als curator en producent en publiceerde zij in diverse internationale media. Zij is momenteel hoofddocent aan de Willem de Kooning Academie waar zij onderzoek doet naar Open Design en de betekenis van participatie voor artistiek auteurschap. Zij heeft een groot internationaal netwerk o.a. door haar PhD onderzoek over Open Design. Herst is goed thuis in E-cultuur en Nieuwe Media en heeft veel ervaring met advieswerk, o.m. op het gebied van jong talent. Momenteel adviseert ze ook voor de RRKC bij de commissie Architectuur, Vormgeving en Digitale Cultuur.

Huib Haye van der Werf heeft de kunstacademie in Den Haag gevolgd en kunstgeschiedenis gestudeerd. Daarna heeft hij als curator gewerkt bij onder meer SKOR, Taak en NAi. Sinds 2013 is hij Hoofd artistiek programma bij de Van Eyck Academy in Maastricht.

Vedran Mircetic is gitarist bij De Staat en geeft les op de Herman Brood Academie. Met De Staat heeft Mircetic inmiddels vijf albums uitgebracht, stond hij op festivals als Lowlands, Pinkpop, Sziget en Glastonbury en was onder andere support act voor The Rolling Stones en Muse. De missie van De Staat is om een andere, ongebruikelijke positie binnen de popmuziek in te nemen, waarbij creativiteit en een interdisciplinaire manier van werken het uitgangspunt zijn. Hiervoor ontvangt de band momenteel een vierjarige subsidie van het Fonds Podiumkunsten.

Selby Gildemacher werkt onder het pseudoniem PIEK!, een multidisciplinaire groep van kunstenaars. Het werk van PIEK! kijkt met een humoristische en ironische blik naar de samenleving en onderzoekt sociale structuren met keramiek, video, websites, performances, installaties, Iphone apps en popmuziek. Hiernaast is Selby mede-organisator van Hackers & Designers (H&D). Een netwerk dat bestaat uit designers, kunstenaars, software-ontwikkelaars, onderzoekers, wetenschappers en theoretici. Sinds 2013 heeft H&D een reeks projecten, workshops, symposia en publicaties gemaakt en georganiseerd waarin onderzoeken door te maken centraal staat. Onderwerpen als ’smart technology', Peer-2-Peer netwerken, alomtegenwoordige computergebruik,cryptocurrencies, biometrische data, en meer in het algemeen het eigendomschap van de gebruiker en burgerschap worden onderzocht. Verder is Selby adviseur beeldende kunst en vormgeving voor de openbare ruimte in Assen en lid van de programmacommissie van Arti et Amicitae.

Khadija Massaoudi is geboren en getogen in Amsterdam. Ze is schrijver, theatermaker en journalist. In haar voorstellingen en concepten komen al of veel van deze disciplines bij elkaar. Naast maken staat ze zelf ook on stage als performer, actrice en bezingt ze de liefde in verschillende talen. Ze gaat samenwerkingen aan met personen met dezelfde of juist tegenovergestelde werkachtergrond. Personen die elkaar ondanks, of beter gezegd, dankzij de verschillen accepteren en versterken. Khadija: 'Jij hebt iets wat ik niet heb, ik heb iets wat jij niet hebt. Laten we samen iets moois maken'.

Ines van der Scheer (1964) werkt als bestuurder, adviseur en mentor binnen en buiten de kunsten. Zij studeerde Fotografie en Plastische vormgeving in Houston (USA) en Lissabon en Theaterwetenschap in Utrecht. Lange tijd werkt zij freelance in de fotografie en in het theater, onder andere als projectleider en programmeur. In 2009 krijgt zij samen met Paul Koek en Paul Slangen de opdracht van het Koninklijk Conservatorium om een master muziektheater te ontwikkelen. Van 2010 tot 2019 runt zij, vanuit de muziektheaterpraktijk van de Veenfabriek, de masteropleiding die verder gaat onder de naam T.I.M.E. (This Is Music-theatre Education). Vanaf 2012 werkt zij als bestuurder en adviseur van culturele organisaties, waaronder Fonds Podiumkunsten, Prins Bernhard Cultuurfonds en Cultuurfonds Culemborg.

Dorien van de Pas begon haar carrière als programmeur bij Filmtheater ’t Hoogt in Utrecht. Voorts was ze betrokken bij de distributietak Meteor Film, het artlabel van Polygram Filmed Entertainment. Ze werkte achtereenvolgens bij het Stimuleringsfonds Culturele Omroepproducties (later Mediafonds) en het Nederlands Filmfonds. Daar werd ze in 2009 hoofd Speelfilm, waar ze verantwoordelijk was voor het subsidieproces en beleid van alle speelfilms. In 2013 stond ze aan de basis van een nieuwe afdeling: New Screen NL. Deze afdeling had als speerpunt talentontwikkeling en innovatie. Tegelijkertijd was ze Film Consulent voor o.a. nieuw talent, lowbudgetfilms, Filmfonds Shorts en Vrijplaats voor nieuwe schrijvers. Ook was ze 12 jaar de Nederlandse gedelegeerde voor Eurimages, het Europese Coproductiefonds in welke functie ze een groot bedrag binnenhaalde voor co-producties binnen de Nederlandse filmsector. Dorien vervult diverse nevenfuncties. Sinds november 2021 is ze werkzaam als zelfstandig creatief consulent in de audiovisuele industrie en cultuursector onder de naam Dial M Creative Consultancy.

Valery Mak werkt bij Kickstart Cultuurfonds als donatieadviseur en was eerder artistiek leider/hoofd programmering bij Kunstlinie Almere Flevoland van 2015 t/m 2019. Mak heeft daarnaast bij Fond Podiumkunsten gewerkt alsook Floriade Expo 2022 en is sinds 2019 actief in de adviesraad van Ymere en Stichting Twisted.

Irma Benliyan groeide op in een migrantengezin in Amsterdam Nieuw-West. Ze studeerde Industrieel ontwerpen aan de TU Delft en daarna Design aan het Sandberg Instituut. Tijdens haar opleiding startte ze als vormgever bij een communicatiebureau en ontwikkelde zich door naar accountmanager/strateeg voor onder meer Port of Rotterdam, Unilever en Gemeente Rotterdam. In 2013 maakte ze de overstap naar het Literatuurmuseum, waar ze een online platform ontwikkelde waarop het Nederlands Letterkundig Archief (voor een breed publiek) toegankelijk is gemaakt. Daarna is ze bijna zeven jaar werkzaam geweest in Kunstmuseum Den Haag als Hoofd Marketing en Communicatie. In 2023 is ze begonnen als Zakelijk Leider bij het Stedelijk Museum Schiedam. Naast haar werk is Benliyan sinds 2020 voorzitter van het bestuur van het internationale Rotterdamse festival Motel Mozaïque. Haar focus ligt op continuïteit van de organisatie, publieksbereik en ondernemerschap. Ze heeft daarnaast intrinsiek een sterk oog voor diversiteit en inclusie.

Roswitha Bergmann was tot mei 2016 adviseur muziektheater, muziek, festivals en internationalisering bij Fonds Podiumkunsten. Zij is zangeres, maker en regisseur. studeerde af aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Voordat zij zich toelegde op theatermaken en regisseren zong zij, naast diverse recitals, in verschillende opera- en muziektheaterproducties die te zien waren op festivals als Noorderzon en Operadagen Rotterdam. Haar voorstellingen zijn op diverse podia en festivals te zien geweest. Op verzoek begeleidt en adviseert zij individuele kunstenaars en instellingen, onder andere over artistieke profilering en de relatie tussen kunst(enaars) en maatschappij. Zij is als zangdocente verbonden aan het Conservatorium van Amsterdam. Daarnaast geeft zij geregeld gastlessen en masterclasses over onder andere interdisciplinariteit aan diverse Hogescholen voor de Kunsten. Momenteel is zij zakelijk en artistiek leider van Opera Theater Amsterdam.
 

Abdel Chaouch is ruim 15 jaar werkzaam bij Triodos Bank NV. Hij houdt zich hoofdzakelijk bezig met de financiering van duurzame energie projecten binnen Nederland. Zijn passie voor film en muziek begon op jonge leeftijd en werd in 2008 omgezet in een jarenlange carrière als freelance film- en muziekjournalist voor Engelse en Nederlandse publicaties. Filmkritiek, festivalverslaggeving en het interviewen van talenten uit de film- en muziekindustrie was dagelijkse kost. Vanaf januari 2020 is Abdel tevens medeoprichter en bestuurder van KLANK, een muzikale broedplaats in Den Dolder bestaande uit ongeveer 45 creatieve ondernemers die allen actief zijn op het gebied van muziek en/of geluid.

Wulan Dumatubun heeft als achtergrond moderne dans, klassieke Javaanse dans en Bharat Natyam. Zij maakte eigen producties en werkte o.a. met Ping Chong en het Volksoperahuis. Ze was programmeur dans en educatie bij het Bijlmer Parktheater van 2009 tot 2017. Als adviseur dans bij FPK was zij o.a. betrokken bij de meerjarige aanvragen van 2014 – 2020. Zij is uitvoerend musicus bij gamelanensemble Widosari en Ensemble Global Gongs van Sinta Wullur. Tevens is ze verbonden aan het Gamelanhuis in Amsterdam als gamelandocent en programmamaker. Zij is adviseur bij de gemeente Utrecht, Den Haag en de provincie Overijssel.

Anneroos Goosen (1987) is oprichter en zakelijk leider van geluidscollectief Het Concreet. Ze studeerde film, filosofie en cultural studies en werkte in de letteren, onder meer als programmamaker en talentontwikkelaar voor productiehuis Tilt, en werkte mee aan de oprichting van schrijverscollectief Fixdit. Schrijven doet ze als fondsenwerver en in het verleden als (hoofd)redacteur van literaire krant De Titaan. Vanuit Het Concreet organiseert ze Klank&Komma, een experimenteel schrijflab over klank, samen met Gonzo(circus) en Domein voor Kunstkritiek. Daarnaast is ze bestuurslid van jazzpodium Paradox.

Hugo van den Hoek Ostende werkt als interim-directeur bij KOO kunstsonderwijs organisatie in Den Haag. Daarvoor was hij senior domeinmedewerker Cultuureducatie voor de Gemeente Den Haag waar hij verantwoordelijk was voor het beleid op het gebied van cultuureducatie en –participatie. Ook was hij jarenlang directeur van verschillende cultuureducatieve instellingen zoals het Centrum voor de Kunsten Eindhoven (CKE), en Cultuurhuis Garenspinnerij in Gouda. Van den Hoek Ostende adviseert ook het Fonds voor Cultuurparticipatie en is ambassadeur voor Het Cultuurfonds Zuid-Holland.    

Fleur Jeras is literair vertaler en programmamaker. Ze volgde een bachelor Latijns- Amerikastudies aan de Universiteit Leiden en een master Literair vertalen uit het Spaans aan de Universiteit Utrecht. Ze vertaalde eerder werk voor het Utrechts Stadsdichtersgilde en maakte deel uit van The Chronicles, het vertalerstraject van het Crossing Border Festival. Zij maakte programma’s voor het literaire Winternachtenfestival in Den Haag. Momenteel is Jeras hoofdprogrammeur bij het Poetry International festival in Rotterdam.

Arlette de Jong is directeur van De Helling in Utrecht. Daarvoor was ze hoofd marketing bij Musis en Stadstheater Arnhem en marketing manager bij de Nationale Opera & Ballet.

Britte Sloothaak (1984) is kunsthistoricus, conservator en als doctoraal onderzoeker verbonden aan het Curatorial Research Collective van de TU/e. Ze onderzoekt de constructie van kennis in musea, met speciale belangstelling voor de bekende en onbekende gedeelde geschiedenis van Indonesië en Nederland in de collectie en tentoonstellingen van het Stedelijk Museum Amsterdam. Hiervoor richt ze zich op de verschillen in denken over kunstgeschiedenis en erfgoedstudies, en hoe deze discrepanties hebben geleid tot mechanismen van uitsluiting in kunstmusea. Deze interesse ontwikkelde ze tijdens het doen van archiefonderzoek, het maken van tentoonstellingen en het schrijven van aankoopvoorstellen voor het Stedelijk Museum, waar ze 12 jaar werkte. Haar werk als museum curator heeft ze onlangs neergelegd om meer tijd en aandacht te hebben voor haar promotie onderzoek. Naast haar werk als onderzoeker is ze verantwoordelijk voor de TU/e Kunstcollectie, waarvoor ze een nieuw beleid met een lijn van kunstwerken in opdracht ontwikkelde. Ze doceert, schrijft en spreekt bij verschillende gelegenheden, bijvoorbeeld voor de Universiteit Leiden waar ze het vak Collecting in the Contemporary Museum doceert.

Max Somojiono is mede-oprichter van DARKMATTER Collective, een platform en kunstenaarscollectief dat met hun werk zichtbaarheid creëert aan gemarginaliseerde groepen en opereert tussen academisch onderzoek en interdisciplinaire kunst. Max rondde een bachelor politicologie af aan de Universiteit van Amsterdam en een master in Arts & Society van de Universiteit Utrecht. Voor zijn master studeerde hij af met een korte documentaire film en fotografieproject over het inmiddels ontruimde ADM terrein. In het verleden werkte Max als programmeur en producent voor verschillende projecten van Amsterdamse culturele instellingen zoals Tolhuistuin, FoamLab van FOAM Fotografiemuseum en Museumnacht. Zijn werk voor DARKMATTER bestaat voornamelijk uit fondsenwerving en het programmeren en produceren van evenementen waarin film screenings, clubnachten en videokunst samenkomen.