Adviescommissies Vierjarige subsidies 2025 - 2028

  • Commissie BKCI
    bkci@afk.nl
  • Antoin Deul
    Voorzitter

    Antoin Deul is een ervaren en gedreven leidinggevende, bestuurlijke en maatschappelijk betrokken netwerker met ruime internationale ervaring. Hij heeft twintig jaar voor Nalco Company (global leader duurzame water services) gewerkt in diverse functies: onderzoeker, projectmanager en sustainability manager. Als voorzitter en directeur van het Nationaal Instituut Nederlands Slavernijverleden en Erfenis (NiNsee) heeft Deul zich twee jaar ingezet om de organisatie nieuw leven in te blazen, te professionaliseren, strategisch te herpositioneren en onder de aandacht te brengen van het grote publiek, politiek en onderwijs. Tegenwoordig bekleedt hij diverse bestuursfuncties in b.v. basisonderwijs en is hij lid van CLUB 2050 die de gemeente adviseert bij de totstandkoming van de Omgevingsvisie Amsterdam 2050. In 2020 was Antoin voorzitter van de commissie Film.

  • Huib Haye van der Werf

    Huib Haye van der Werf is opgegroeid in Miami, VS en naar Nederland gekomen om kunst te studeren op de KABK en kunstgeschiedenis op de UvA. Van 2013 tot 2020 was hij hoofd van het artistieke programma aan de Jan van Eyck Academie in Maastricht. Van 2011 tot 2012 was hij curator voor de Stichting Kunst in de Openbare Ruimte (SKOR), en van 2008 tot 2011 curator voor het Nederlands Architectuurinstituut (NAi) in Rotterdam (nu Het Nieuwe Instituut). Doorlopend heeft hij vele gemeenten geadviseerd op hun kunst- en cultuurbeleid, en schrijft hij fictie, kinderverhalen, en recensies voor tijdschriften als Artforum, Metropolis M, Mousse Magazine, Manifesta Journal en Open. Ook is hij betrokken geweest bij verschillende kunstenaarspublicaties en film-/performanceproducties, en host hij de podcast series The Listening Tide. Hij woont in Amsterdam Osdorp.

  • Marjet Wessels Boer

    Marjet Wessels Boer studeerde aan de Gerrit Rietveld Academie en is als kunstenaar/ontwerper gespecialiseerd in geïntegreerde kunsttoepassingen in de openbare ruimte. Haar specifiek ontworpen beeldende ingrepen maken plekken karakteristiek en laten ze tot de verbeelding spreken. Naast haar ontwerppraktijk werkt Marjet als adviseur en geeft ze les. Met haar onderzoek ‘De waarde van het onmeetbare’ wil ze bouwers motiveren kunsttoepassingen in de gebouwde omgeving te integreren. 

     

  • Deanna Herst

    Deanna Herst is kunsthistorica en beschikt over een brede expertise binnen de fotografie, beeldende kunst, digitale cultuur en creatieve industrie. Op dit gebied is zij lange tijd werkzaam geweest als curator en producent en publiceerde zij in diverse internationale media. Zij is momenteel hoofddocent aan de Willem de Kooning Academie waar zij onderzoek doet naar Open Design en de betekenis van participatie voor artistiek auteurschap. Zij heeft een groot internationaal netwerk o.a. door haar PhD onderzoek over Open Design. Herst is goed thuis in E-cultuur en Nieuwe Media en heeft veel ervaring met advieswerk, o.m. op het gebied van jong talent. Momenteel adviseert ze ook voor de RRKC bij de commissie Architectuur, Vormgeving en Digitale Cultuur.

  • Wilja Jurg

    Wilja Jurg heeft een breed cultuurprofiel waarin theoretische kennis en praktijkervaring verenigd zijn. Zij is directeur van kunstruimte Tetem en het Roombeek Cultuurpark Educatiecluster. Daarnaast is Jurg lid van de RvT van het Nieuwe Instituut en adviseur van de Raad van Cultuur. Zij zat tien jaar lang in de adviesraad van het productiefonds Deventer en is directeur en eigenaar van Vormen, een bureau voor onderzoek, advies, concept- en beleidsontwikkeling in de culturele sector.

  • Cihan Bugdaci

    Cihan Bugdaci (directeur Gentlemen A.R.T.) is opgeleid als architect en vastgoeddeskundige aan de TU in Delft. Hij heeft het vermogen om interdisciplinair vanuit architectuur, vastgoedkunde, sociologie maar ook filosofie, kunst, antropologie, politiek en economie, maatschappelijke vraagstukken breed te schouwen. Sociaal-maatschappelijke thema's plaatst Bugdaci in 'pluriculturele' context waarbij naast gedeelde culturele achtergrond ook educatie, geaardheid, financiële positie, sociale klasse, etniciteit, levensbeschouwing, levensfase en levensstijl belangrijk is.Cihan Bugdaci is bestuursvoorzitter van de Haagsche Kunstschool ArtS-Cool en heeft diverse malen rol gehad als gastdocent bij Willem de Kooning Academie en als adviseur bij Stimuleringsfonds Creatieve Industrie en RRKC.

  • Max Somojiono

    ...

  • Irma Benliyan

    ...

  • Ella Derksen

    ...

  • Matthijs Bosman

    ...

  • Commissie Cultuureducatie
    cultuureducatie@afk.nl
  • Sherlock Telgt
    Voorzitter

    Sherlock Telgt (1970) is oprichter van BackBone050, een talentontwikkelingsorganisatie muziek voor jongeren. Hij heeft een achtergrond in cultuureducatie en zat in de gemeenteraad in Groningen. Later zat hij ook in het afdelingsbestuur van de PvdA. Ook is hij eigenaar van The Building, een plek in Groningen, waar stageplekken worden aangeboden voor sociaal cultureel werk, multimedia design, pop en media en aanverwante opleidingen. The Building is ook een plek waar jongeren van 15 t/m 23 komen die niet in beeld zijn en geen vertrouwen hebben in de reguliere hulpverleningsinstanties .

  • Job Kaihatu

    Job Kaihatu is bestuurslid bij de Muziekschool Baarn-Soestdijk en St. Sjaki-Tari-Us op Bali. Daarnaast is hij zelfstandig musicus en projectleider educatieve projecten. Momenteel is hij werkzaam bij Gigant, markant in cultuur te Apeldoorn (poppodium, filmhuis en kunsteducatiecentrum) als regisseur Primair Onderwijs. Hij coördineert o.a. de onderwijsaanvragen op maat, de nascholing voor leerkrachten, het ICC netwerk en een aantal grotere structurele projecten zoals Muziek in de Klas, Jingle-festival en het Kinderen maken Muziek project. Verder heeft hij als muzikant zijn eigen muziekprojecten, optredens, sessiewerk en muziekproducties. Hij is een zeer veelzijdig gitarist en begeleidt een scala aan bekende artiesten.

  • Y.M.P.

    Y.M.P. oftewel YoungMichPoetry, is een talentvolle ondernemer en woordkunstenaar uit Rotterdam-Zuid. Opgegroeid met hiphop heeft hij zijn liefde voor woordkunst ontwikkeld. Hij is gaan schrijven om negatieve ervaringen vanuit het verleden om te zetten in positieve gebeurtenissen voor de toekomst. Zijn vurige en diepgaande teksten zijn voorzien van ritmische invloeden. In 2016 ging zijn onemanshow De Binnenplaats in première over opgroeien zonder vader, familiewaarden en verkeerde idealen. Y.M.P is de zakelijk en artistieke leider van Productiehuis FLOW. Daarbij begeleidt hij jongeren dagelijks bij het maken van kunst en theater.

  • Hugo van den Hoek Ostende

    Hugo van den Hoek Ostende werkt als interim-directeur bij KOO kunstsonderwijs organisatie in Den Haag. Daarvoor was hij senior domeinmedewerker Cultuureducatie voor de Gemeente Den Haag waar hij verantwoordelijk was voor het beleid op het gebied van cultuureducatie en –participatie. Ook was hij jarenlang directeur van verschillende cultuureducatieve instellingen zoals het Centrum voor de Kunsten Eindhoven (CKE), en Cultuurhuis Garenspinnerij in Gouda. Van den Hoek Ostende adviseert ook het Fonds voor Cultuurparticipatie en is ambassadeur voor Het Cultuurfonds Zuid-Holland.

  • Valery Mak

    Valery Mak werkt bij Kickstart Cultuurfonds als donatieadviseur en was eerder artistiek leider/hoofd programmering bij Kunstlinie Almere Flevoland van 2015 t/m 2019. Mak heeft daarnaast bij Fond Podiumkunsten gewerkt alsook Floriade Expo 2022 en is sinds 2019 actief in de adviesraad van Ymere en Stichting Twisted.

  • Indirah Tauwnaar

    ...

  • Patty Jacobs

    ...

  • Geert van Boxtel

    ...

  • Commissie Dans
    dans@afk.nl
  • Minella van Bergeijk
    Voorzitter

    Minella van Bergeijk was drie jaar lang directeur van ontwikkelingsorganisatie Tear. Daarvoor was ze hoofdredacteur van Eva, het vrouwenplatform van de EO. Ze presenteerde ook het tv-programma Ik mis je. Eerder werkte ze als maatschappelijk werker met slachtoffers van seksueel geweld in een vrouwenopvang en was ze stadscoördinator slachtoffers mensenhandel in Utrecht.

  • Peter Jansen

    Peter Jansen is ruim 10 jaar business manager van het Scapino Ballet Rotterdam. Daarnaast was hij recentelijk interim directeur-bestuurder van stichting Emoves te Eindhoven. Hij is voorzitter van stichting Studio Doop te Schoonhoven, vice-voorzitter van C. te Hoofddorp en lid raad van toezicht stichting Wirwar te Haarlem. Daarnaast is hij voorzitter commissie Dans en lid adviescommissie Kunst van de gemeente Den Haag en adviseur AFK regeling ontwikkeling. Hij is een voorstander van een integrale aanpak waarin artistieke urgentie, publieksgroei en bedrijfsmatig belang elkaar versterken; hij staat altijd op het kruispunt tussen artistiek en zakelijk.

  • Roshanak Morrowatian

    De van oorsprong Iraanse Roshanak Morrowatian (1989) werkt als danseres, choreografe en actrice met haar basis in Maastricht. Ze behaalde haar bachelor en master in dans aan de Folkwang Universiteit in Essen (D) en danste in stukken van o.a. Pina Bausch, Isabelle Beernaert, Marina Abramovic, Alexis Blake en Joost Vrouenraets. Als actrice speelde ze de hoofdrol in de film Arezo van Wiam Al-Zabari en in Aussi fort qu’une bête, aussi libre qu’un dieu van Julie Sando en ze speelde in Sous d’autres cieux van theatermaker Maëlle Poésy. Als choreografe creëerde ze samen met Foteini Papadopoulou Hips don’t lie en samen met Sarah Waelchli Walk to the 10. Ook choreografeerde ze in de danstheaterproductie Die kahle Sängerin van Roderik Van der Straeten en ze creëerde Melt (2018) en Sweet Surrender (2019) met dansstudenten op het schrit_tmacher Festival in Aken en Kerkrade. In 2019 creëerde ze de solo Polished waarvoor ze samen met Mami Izumi de BNG Bank Dansprijs 2020 won. In 2020 won Roshanak tevens de Prijs van de Nederlandse Dansdagen Maastricht. In 2021 gingen haar producties Sister en Kites in première en richtte ze haar eigen dansgezelschap Rover op. Roshanak is tevens docent beweging aan de Toneelacademie Maastricht.

  • Fabienne Vegt

    Fabienne Vegt (1986) is een Nederlandse dramaturg en choreograaf. Naast en na haar danscarrière bij Het Nationale Ballet, Nederlands Dans Theater en Troubleyn | Jan Fabre, studeerde ze af in Kunstwetenschappen aan de Universiteit Gent (BA) en Dramaturgie aan de Universiteit van Amsterdam (MA).

    Fabienne doet onderzoek naar de inhoud en de context van nieuwe creaties en schrijft scenario's en libretti voor ballet en opera. Ze werkt aan interdisciplinaire voorstellingen en is gespecialiseerd in de dramaturgie van de ruimte en de muzikaliteit van beweging, waardoor een diepgaande dialoog tot stand komt tussen het visuele en het hoorbare op het podium. 
     

    Fabienne werkt voor gerenommeerde gezelschappen als Nationale Opera & Ballet, Nederlands Dans Theater, Grand Théâtre de Genève, Birmingham Royal Ballet, Ballet Moskou, Les Cris de Paris, Schauspielhaus Zürich, Theater Bochum en Philharmonie Luxembourg. Ze onderhoudt belangrijke samenwerkingen met internationaal erkende artiesten; Juanjo Arqués, Nicole Beutler, Marne van Opstal en Imre van Opstal. Voorstellingen in samenwerking met elk van deze kunstenaars en hun teams hebben nationale en internationale nominaties en prijzen ontvangen: 

    Ignite, Arqués - 'Benois de la Danse 2019' en finalist voor de 'Fedora Prize 2018' - Take Root, Van Opstal - ' Zwaan voor meest indrukwekkende dansproductie 2019' - 8:Metamorphosis, NBprojects - 'Zwaan voor meest indrukwekkende dansproductie 2020.' 

    Sinds 2019 schrijft en choreografeert Fabienne haar eigen werk, onder meer voor Museum Voorlinden, Rijksmuseum, TEFAF Maastricht en Philharmonie Luxembourg.

  • Raoni Muzho Saleh

    Raoni Muzho Saleh is een choreograaf / performer gevestigd in Amsterdam. Hij studeerde in 2015 af aan de Universiteit van Amsterdam – bachelor in Literary and Cultural Analysis. In 2019 studeerde hij af aan SNDO – bachelor in choreografie.

  • Lisa Reinheimer

    Lisa Reinheimer is directeur bij Dansateliers. Eerder was Reinheimer werkzaam als artistiek coördinator bij DansBrabant, huis voor dansontwikkeling in Tilburg en gaf ze als theoriedocent Dramaturgy, Arts & Culture aan de Fontys Dance Academy. Daarvoor schreef ze als onafhankelijk criticus over ontwikkelingen in de Nederlandse dans voor onder andere Dans Magazine, Theaterkrant, Theatermaker en Tanzweb.org. Ook schreef ze voor instellingen en festivals als De Nederlandse Dansdagen en European Dancehouse Network, en voor verschillende choreografen. Van 2014 tot 2020 was Reinheimer betrokken bij het platform Domein voor Kunstkritiek, waar ze samen met partners programma’s ontwikkelde speciaal voor de stimulering van een brede vorm van danskritiek die ook internationaal de aandacht trok. Ook leidde Reinheimer voor uiteenlopende festivals als Why Not en Moving Futures tal van inleidingen en nagesprekken.

  • Dave Schwab

    Dave Schwab is programmeur dans /performance bij Theater Rotterdam en artistiek begeleider internationale residenties bij Productiehuis Theater Rotterdam. Schwab is begonnen als regisseur in de Lantaren/Venster werkplaats. Hier werkte hij als programmeur voor theater, dans en muziektheater en later ook als artistiek leider van de theaterwerkplaats. Hij werkte als dramaturg o.a. bij Ping Chong  en Michael Matthews  en was o.a. artistiek begeleider van Jongerentheater 020 en richtte het gezelschap MAP op. Schwab volgde een opleiding aan de Media Academie en schreef verscheidende scripts, theaterteksten en een aantal libretti. Hij was jarenlang lid van de VSCD dansjury, adviseur bij het FPK en jurylid van RIDCC.

  • Wulan Dumatubun

    Wulan Dumatubun heeft als achtergrond moderne dans, klassieke Javaanse dans en Bharat Natyam. Zij maakte eigen producties en werkte o.a. met Ping Chong en het Volksoperahuis. Zij was programmeur dans en educatie bij het Bijlmer Parktheater van 2009 – 2017. Als adviseur dans bij FPK was zij o.a. betrokken bij de meerjarige aanvragen van 2014 – 2020. Zij is uitvoerend musicus bij gamelanensemble Widosari en Ensemble Global Gongs van Sinta Wullur. Tevens is zij verbonden aan het Gamelanhuis in Amsterdam als gamelandocent en programmamaker. Zij is adviseur bij de gemeente Utrecht, Den Haag en de provincie Overijssel.

  • Commissie Erfgoed
    erfgoed@afk.nl
  • Virna Ten-Jet-Foei
    Voorzitter

    Virna Ten-Jet-Foei begeleidt als zelfstandig organisatieadviseur en projectleider maatschappelijke organisaties, overheidsorganisaties en MKB-bedrijven bij veranderingen. Ze is gespecialiseerd in verandertrajecten op het snijvlak van procesverbetering en ontwikkeling van medewerkers. Creativiteit, inspiratie en energie zijn belangrijke onderdelen in haar werkwijze. In 2020 was Virna voorzitter van de Commissie Cultuureducatie

  • Nicolette Bartelink

    Nicolette Bartelink is een allround museumprofessional. Ze studeerde kunstgeschiedenis in Groningen en begon haar loopbaan in 1988 bij het Groninger Museum. Als Hoofd Presentatie werkte ze mee aan de totstandkoming van het nieuwe Groninger Museum. In 1995 werd ze Project Manager Brand & Product Presentation bij Philips Design in Eindhoven. In 2003 werd zij Hoofd Tentoonstellingen bij Museum Catharijneconvent in Utrecht. Hier maakte zij o.a. de tentoonstelling 'De God van Nederland, hedendaagse fotografie'. Van 2010 tot 2016 was Bartelink directeur van Museum Jan Cunen en het Stadsarchief van Oss met een programmering gericht op educatie, 19e-eeuwse schilderkunst en hedendaagse beeldende kunst en fotografie. Ze initieerde o.a. overzichtstentoonstellingen van Henk Wildschut, Maartje Korstanje en Erik Mattijssen. Daarna werkte ze als freelancer en adviseur, o.a. bij Museum Vlaardingen en als kwartiermaker van het nieuwe historisch museum in Groningen. Sinds 2022 is Nicolette directeur bestuurder van Museum aan de A in Groningen. Nicolette vervult een aantal nevenfuncties o.a. als Bestuursvoorzitter van Fotofestival Noorderlicht.

  • Behrang Mousavi

    Behrang Mousavi is sinds 2010 General Manager Erfgoed bij Het Nieuwe Instituut (voormalig NAi) te Rotterdam. Vóór zijn aanstelling bij het NAi was hij werkzaam als hoofdconservator prenten tekeningencollectie bij het Haags Gemeentearchief en later als beleidsadviseur musea bij Gemeente Den Haag. Hij is museoloog, erfgoedspecialist, (beleid)adviseur, opiniemaker en collectioneur. Hij studeerde in de jaren negentig museologie aan de Reinwardt academie te Amsterdam en later kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Leiden. Hij gaf in de afgelopen 23 jaar veel lezingen en werkte als curator en auteur aan nationale en internationale projecten. Mousavi was tot 2009 lid van verschillende landelijke commissies. Daarnaast was hij adviseur bij Raad voor Cultuur en heeft hij een aantal essays en artikelen op zijn naam staan.

  • Elles van Vegchel

    Elles van Vegchel heeft een brede achtergrond in de museumwereld. Na haar studie Kunst en Kunstbeleid aan de Rijksuniversiteit Groningen, ging ze aan de slag als kunstadviseur bij PostNL. Daarna was zij verbonden aan de Hermitage en De Nieuwe Kerk in Amsterdam als Hoofd Publieksbegeleiding en Coördinator Tentoonstellingen en Evenementen. Als projectleider bij Museum Rotterdam, realiseerde ze diverse tentoonstellingen en activiteiten. Bij NEMO Science Museum, was zij tentoonstellingsmaker en gaf zij leiding aan het Projectbureau en het grootste landelijke wetenschapsfestival van Nederland, het Weekend van de Wetenschap. Tegenwoordig is zij Hoofd Museumzaken bij het TextielMuseum in Tilburg en verantwoordelijk voor tentoonstellingen, programmering, collectie, educatie en publieksbegeleiding.

  • Steven van Teeseling

    Steven van Teeseling is directeur van stichting Sonsbeek en State of Fashion in Arnhem. Sonsbeek heeft een lange geschiedenis als baanbrekende manifestatie voor kunst in de openbare ruimte. Sinds 1949 draagt het bij aan nieuwe visies op kunst en maatschappij. State of Fashion is de naam van de vroegere Mode Biënnale Arnhem (sinds 2005). Samen met ontwerpers, bedrijven, het onderwijs en het publiek verkent de biënnale een dringend noodzakelijk nieuw modesysteem. Voorheen werkte Van Teeseling geruime tijd voor het Mondriaan Fonds als staflid en hoofd van de afdeling innovatie en communicatie. Van Teeseling is lid van de Raad van Toezicht van de Jan van Eyck academie in Maastricht, P/////AKT in Amsterdam en voorzitter van het bestuur van Extra Extra magazine in Rotterdam. Daarnaast is hij mentor voor directeuren van kleine kunstpodia via Cultuur+Ondernemen.

  • Tilly Macleane

    Tilly Macleane is sinds 2019 Urban Producer bij COUP te Delft. Vanuit COUP is zij onder andere betrokken geweest bij uiteenlopende erfgoedopgaven zoals de herontwikkeling van BlueCity Rotterdam, de herbestemming en transformatie van verschillende forten waaronder Fort Honswijk (UNESCO-werelderfgoed), de restauratie en transformatie van het Neherlab Auditorium te Leidschendam (Top 100 Rijksmonument) en doet zij haalbaarheidsonderzoeken voor een aantal iconische kerken in Nederland. Tilly is werkzaam als erfgoedadviseur, beleidsadviseur cultuurhistorie en projectmanager.  Vóór haar aanstelling bij COUP heeft zij meegewerkt aan het opzetten van de exploitatie, het beheer en onderhoud van GeoFort (winnaar van Europa Nostra Prijs en de titel ‘het beste kindermuseum ter wereld’) en van het MFC-ECG van West Betuwe (een multifunctioneel centrum, waar cultuur en eerstelijns gezondheidszorg samengaan onder één dak). In deze periode heeft Tilly de Master Strategic Management met succes afgerond en volgt zij nu de cursus Erfgoedfilosofie aan de Erfgoedacademie. Tilly is naast haar werk voor COUP ook lid van het Erfgoed Expert Team dat ingezet wordt voor erfgoedvraagstukken binnen de provincie Utrecht en voor de verdedigingswerken binnen de Hollandse Waterlinies.

  • Britte Sloothaak

    Britte Sloothaak (1984) is kunsthistoricus, conservator en als doctoraal onderzoeker verbonden aan het Curatorial Research Collective van de TU/e. Ze onderzoekt de constructie van kennis in musea, met speciale belangstelling voor de bekende en onbekende gedeelde geschiedenis van Indonesië en Nederland in de collectie en tentoonstellingen van het Stedelijk Museum Amsterdam. Hiervoor richt ze zich op de verschillen in denken over kunstgeschiedenis en erfgoedstudies, en hoe deze discrepanties hebben geleid tot mechanismen van uitsluiting in kunstmusea. Deze interesse ontwikkelde ze tijdens het doen van archiefonderzoek, het maken van tentoonstellingen en het schrijven van aankoopvoorstellen voor het Stedelijk Museum, waar ze 12 jaar werkte. Haar werk als museum curator heeft ze onlangs neergelegd om meer tijd en aandacht te hebben voor haar promotie onderzoek. Naast haar werk als onderzoeker is ze verantwoordelijk voor de TU/e Kunstcollectie, waarvoor ze een nieuw beleid met een lijn van kunstwerken in opdracht ontwikkelde. Ze doceert, schrijft en spreekt bij verschillende gelegenheden, bijvoorbeeld voor de Universiteit Leiden waar ze het vak Collecting in the Contemporary Museum doceert.

  • Commissie Film
    film@afk.nl
  • Kim Wannet
    Voorzitter

    Kim Wannet is directeur van het IVKO, een kunstvakschool voor mavo en havo in Amsterdam. Tevens is zij bestuurslid van de Vereniging Cultuurprofielscholen. In 2016 was Kim voorzitter van de Commissie Musea/Erfgoed. In 2020 was Kim voorzitter van de Commissie Letteren.

  • Miryam van Lier

    Miryam van Lier werkt al ruim dertig jaar in film en televisie in zowel beleidsmatige als inhoudelijke functies. Zij vervult op dit moment verschillende advies- en voorzittersfuncties, onder meer bij het Fonds Podiumkunsten, de gemeentes Utrecht, Den Haag en Amsterdam, en het Vlaams Audiovisueel Fonds. Bij het VAF leidt zij de Engelstalige talentontwikkeling ateliers voor zowel tv-reeksen als speelfilm. Tevens werkt zij internationaal als creative development consultant en scriptcoach, intervisie begeleider en Visual Thinking Strategies facilitator. Van 2009 - 2016 was zij hoofd fictie, jeugdprogramma's en podiumkunsten bij het Mediafonds. Eerder werkte zij als programmeur bij verscheidene filmfestivals in binnen- en buitenland. Daarnaast werkte van Lier als publicist en schrijver over beeldende kunst voor diverse kunstinstellingen. Zij richtte het Engelstalige documentaire tijdschrift DOX op en was coördinator van Documentary.

  • Beri Shalmashi

    Beri Shalmashi is scenarist en regisseur. Shalmashi’s film Mama werd genomineerd voor een Gouden Kalf en ze won de prestigieuze Zilveren Camera voor Storytelling met Big Village. Onlangs maakte ze voor Frontlinie (VPRO) de aflevering Aan de rand van de revolutie, over Iran. Haar scenario voor de telefilm Casting Call wordt op dit moment verfilmd. Shalmashi geeft regelmatig les aan verschillende filmopleidingen, werkt als interim filmconsulent voor het Nederlands Filmfonds en is directeur van programmabureau Avanti.

  • Sander Verdonk

    Sander Verdonk (1980) is oprichter en partner van New Amsterdam Film Company en heeft ruim 20 speelfilms en documentaires geproduceerd, zoals DE OOST, HARDCORE NEVER DIES & STRIKE A POSE. Naast fervent snowboarder en kitesurfer is hij alumnus van de Nederlandse Filmacademie, EAVE Producers Workshop, MEDIA Business School, Power to the Pixel Lab en IDFA Producers Workshop. Sander is tevens lid van de Dutch Academy For Film, de European Film Academy en adviseur van het Amsterdams Fonds voor de Kunst.

  • Kim Beaumont

    Kim Beaumont werkt 15 jaar op het snijvlak van cultuur, maatschappij en educatie. Ze studeerde cultuurgeschiedenis en onderwijs aan de Universiteit van Amsterdam en de Humboldtuniversiteit in Berlijn. Als programmamanager bij Stichting Movies that Matter zette zij de afdelingen Educatie en Events & Advies op. Binnen Filmhuis Alkmaar was ze als Hoofd Programma verantwoordelijk voor het artistieke beleid, programma-ontwikkeling en bedrijfsvoering. Haar werkzaamheden combineerde zij met adviesfuncties binnen het Nederlands Filmfonds en als gastprogrammeur bij filmfestivals. Per 1 juni 2022 start zij als Lecturer, Coach en Researcher bij het domein Creative Business aan Inholland.

  • Dorien van de Pas

    Dorien van de Pas begon haar carrière als programmeur bij Filmtheater ’t Hoogt in Utrecht. Voorts was ze betrokken bij de distributietak Meteor Film, het artlabel van Polygram Filmed Entertainment. Ze werkte achtereenvolgens bij het Stimuleringsfonds Culturele Omroepproducties (later Mediafonds) en het Nederlands Filmfonds. Daar werd ze in 2009 hoofd Speelfilm, waar ze verantwoordelijk was voor het subsidieproces en beleid van alle speelfilms. In 2013 stond ze aan de basis van een nieuwe afdeling: New Screen NL. Deze afdeling had als speerpunt talentontwikkeling en innovatie. Tegelijkertijd was ze Film Consulent voor o.a. nieuw talent, lowbudgetfilms, Filmfonds Shorts en Vrijplaats voor nieuwe schrijvers. Ook was ze 12 jaar de Nederlandse gedelegeerde voor Eurimages, het Europese Coproductiefonds in welke functie ze een groot bedrag binnenhaalde voor co-producties binnen de Nederlandse filmsector. Dorien vervult diverse nevenfuncties. Sinds november 2021 is ze werkzaam als zelfstandig creatief consulent in de audiovisuele industrie en cultuursector onder de naam Dial M Creative Consultancy.

  • Abdel Chaouch

    Abdel Chaouch is ruim 15 jaar werkzaam bij Triodos Bank NV. Hij houdt zich hoofdzakelijk bezig met de financiering van duurzame energie projecten binnen Nederland. Zijn intense passie voor film en muziek begon op jonge leeftijd en werd in 2008 omgezet in een jarenlange carrière als freelance film- en muziekjournalist voor talrijke Engelse en Nederlandse publicaties. Filmkritiek, festivalverslaggeving en het interviewen van talenten uit de film- en muziekindustrie was dagelijkse kost. Vanaf januari 2020 is Abdel tevens medeoprichter en bestuurder van KLANK, een muzikale broedplaats in Den Dolder bestaande uit ongeveer 45 creatieve ondernemers die allen actief zijn op het gebied van muziek en/of geluid.

  • Commissie Woordkunst
    woordkunst@afk.nl
  • Astrid Rose
    Voorzitter

    Astrid Rose is sinds 1 november 2022 Hoofd Development bij de Elja Foundation. Van 2012 tot 2022 was zij werkzaam voor het Conservatorium van Amsterdam, de laatste 5 jaar als Hoofd Marketing & Communicatie. Eerder werkte zij als artistmanager en Hoofd Creative voor artiesten als Edsilia Rombley en CH!PZ. Astrid is lid van de Raad van Advies voor Diversiteit & Inclusie van het Koninklijk Concertgebouw en lid van de Artistic Board van de Nederlandse Reisopera. Tevens verzorgt zij regelmatig public speaking trainingen voor diverse partijen.

  • Anneroos Goosen

    Anneroos Goosen (1987) is oprichter en zakelijk leider van geluidscollectief Het Concreet. Ze studeerde film, filosofie en cultural studies en werkte in de letteren, onder meer als programmamaker en talentontwikkelaar voor productiehuis Tilt, en werkte mee aan de oprichting van schrijverscollectief Fixdit. Schrijven doet ze als fondsenwerver en in het verleden als (hoofd)redacteur van literaire krant De Titaan. Vanuit Het Concreet organiseert ze Klank&Komma, een experimenteel schrijflab over klank, samen met Gonzo(circus) en Domein voor Kunstkritiek. Daarnaast is ze bestuurslid van jazzpodium Paradox.

  • Dorothy Blokland

    ...

  • Fleur Jeras

    ...

  • Dean Bowen

    Dean Bowen is dichter en performer en stadsdichter van Rotterdam voor 2019 en 2020. Hij volgt Derek Otte op. In 2018 debuteerde hij met zijn bundel Bokman en dat leverde hem direct een nominatie op voor de C. Buddinghprijs. Eerder publiceerde hij al in diverse literaire tijdschriften, zowel online als offline, en gaf hij performances in binnen- en buitenland. Door zijn bevlogen voordrachten won hij in 2015 de SPOKEN Award, categorie poëzie.

  • Commissie Muziek(theater)
    muziek@afk.nl
  • Jacinta Duttenhofer
    Voorzitter

    Jacinta Duttenhofer is een ervaren bestuurder en toezichthouder in met name de onderwijssector. Na een carrière in de sociale advocatuur maakte zij in 2008 de overstap naar de welzijnssector, waar zij in de functie van directeur-bestuurder heeft gewerkt bij verschillende organisaties. Duttenhofer heeft negen jaar de functie van plv. voorzitter bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs bekleed. Daarnaast was zij van 2010 tot 2018 lid RvC van Woondiensten Aarwoude en van 2015 tot 2019 voorzitter RvC van Gezinssupport.nu. Van 2006 tot 2011 was zij als bestuurslid betrokken bij respectievelijk Krater Theater en Bijlmerpark Theater. Momenteel is zij werkzaam als juridisch adviseur en is zij tevens lid van de Raad van Toezicht van Esprit Scholen Amsterdam en lid van de Raad van Toezicht van Stichting Dunamare, voortgezet onderwijs in Haarlem e.o. Zij was in 2020 voorzitter van de commissie BKFNA.

  • Leonoor Coppoolse

    Leonoor Coppoolse is afgestudeerd als Muziekwetenschapper met een Minor Cultuurbeleid aan de Universiteit van Amsterdam. Sinds 2014 werkt(e) ze als zelfstandige voor TivoliVredenburg Utrecht, Het Concertgebouw Amsterdam, De NTR ZaterdagMatinee, het Radio Filharmonisch Orkest, Het Utrechts Conservatorium (HKU), het Rotterdams Philharmonisch Orkest, het Metropole Orkest, Stadsschouwburg De Harmonie in Leeuwarden, Theatercollectief Ilustere Figuren en het BIMHUIS Amsterdam.  Als projectleider- en manager ligt haar focus op de ontwikkeling en positionering van  projecten in het totale aanbod van de kunsten. Ze zorgt ervoor dat organisaties inspiratie zoeken buiten de organisatie en cross- cultureel denken.

  • Marcel Kranendonk

    Marcel Kranendonk is zelfstandig professional in de kunstensector. Hij doet opdrachten als fondsenwerver, adviseur, producent, coach en beleidsadviseur. Zijn expertise ligt op het vlak van muziek en cultureel ondernemerschap. Daarover geeft hij regelmatig colleges en adviezen. Verder heeft hij ervaring in internationale projecten met de VIP en EJN. Hij was onder andere (artistiek) directeur van het SJU Jazzpodium en projectleider voor festivals en  uitwisselingsprogramma’s, en als interim-directeur en adviseur betrokken bij diverse overheden.

  • Marlon Francis

    Grondlegger van eigentijdse muziekstroming Future Kawina, Marlon Francis a.k.a. ‘MrJetFly’, is een multi-award winning muzikant, producer, componist, live artist developer en creative director. Als directeur en co-founder van stichting 4 The Culture, maakt hij zich hard voor behoud, ontwikkeling en overdracht van de Surinaamse cultuur. Als muziekproducer zorgt hij voor de perfecte samensmelting van emotie en geluid. Inmiddels heeft Marlon Francis een indrukwekkend portfolio opgebouwd, met daarin artiesten als Glen Faria, NAAZ, RIMON en Sabrina Starke. Ook is hij actief als creative en musical director voor Kenny B en Wulf. Naast zijn werk in de studio en op het podium is Marlon Francis ook actief als theater- en muziekdocent aan de Herman Brood Academie, de Jeugdtheaterschool Amsterdam zo en diverse basisscholen in Amsterdam Zuidoost. Ook geeft hij vanuit stichting 4 The Culture Kawina-lezingen en workshops.

  • Vedran Mircetic

    Vedran Mircetic is gitarist bij De Staat en geeft les op de Herman Brood Academie. Met De Staat heeft Mircetic inmiddels vijf albums uitgebracht, stond hij op festivals als Lowlands, Pinkpop, Sziget en Glastonbury en was onder andere support act voor The Rolling Stones en Muse. De missie van De Staat is om een andere, ongebruikelijke positie binnen de popmuziek in te nemen, waarbij creativiteit en een interdisciplinaire manier van werken het uitgangspunt zijn. Hiervoor ontvangt de band momenteel een vierjarige subsidie van het Fonds Podiumkunsten.

  • Ines van der Scheer

    Ines van der Scheer (1964) werkt als bestuurder, adviseur en mentor binnen en buiten de kunsten. Zij studeerde Fotografie en Plastische vormgeving in Houston (USA) en Lissabon en Theaterwetenschap in Utrecht. Lange tijd werkt zij freelance in de fotografie en in het theater, onder andere als projectleider en programmeur. In 2009 krijgt zij samen met Paul Koek en Paul Slangen de opdracht van het Koninklijk Conservatorium om een master muziektheater te ontwikkelen. Van 2010 tot 2019 runt zij, vanuit de muziektheaterpraktijk van de Veenfabriek, de masteropleiding die verder gaat onder de naam T.I.M.E. (This Is Music-theatre Education). Vanaf 2012 werkt zij als bestuurder en adviseur van culturele organisaties, waaronder Fonds Podiumkunsten, Prins Bernhard Cultuurfonds en Cultuurfonds Culemborg.

  • Urvin Elshot

    Urvin Elshot is een Amsterdamse muziekliefhebber in hart en nieren. Wat ooit begon met de grote jazzcollectie van zijn vader en jarenlange pianoles, is uitgegroeid tot een ware obsessie met muziek. Urvin heeft zich ontwikkeld tot een ervaren producer en internationale dj met boekingen in o.a. Berlijn, Manchester en Londen. Daarnaast heeft hij verschillende succesvolle evenementconcepten bedacht, uiteenlopend van vaste clubavonden in het Amsterdamse nachtleven tot creatieve festivals. Dankzij zijn achtergrond in grafische vormgeving heeft hij tevens een scherp oog voor visuele kunst.

  • Marieke Machado-Veekens

    Marieke Machado-Veekens is zakelijk directeur bij Kamerata Zuid, een orkest dat klassieke en actuele muziek presenteert in een nieuwe setting. Ze is bestuursvoorzitter van Makershuis Tilburg en werkte lange tijd aan Fontys Hogeschool voor de Kunsten.

  • Dago Houben

    Dago Houben was veertien jaar directeur bij Eurosonic/Noorderslag en werkte bij Into the Great Wide Open. Houben is oprichter van de Verenigde Podiumkunstenfestivals.

  • Angelo Pertijs

    ...

  • Commissie Theater
    theater@afk.nl
  • Joanna van der Zanden
    Voorzitter

    Joanna heeft jarenlange ervaring als curator en artistiek leider binnen de cultuur (kunst en design) sector. Sinds 2010 werkt zij zelfstandig onder de naam Throwing Snowballs. Haar interesse en ervaring liggen bij het initiëren van projecten waarbij interactie en uitwisseling tussen creatieve makers en publiek centraal staan en die maatschappelijke thema’s agenderen. Joanna adviseerde verschillende cultuurfondsen in commissies en bij beleidsvraagstukken. Voor het AFK was zij commissielid van BKFNA en de bezwaarcommissie. Momenteel is zij adviseur kunst van de Rijksbouwmeester voor de percentageregeling Kunst verbonden aan de renovatie van het Binnenhof. Tevens is zij sinds 2022 raadslid in de gemeente Velsen. In 2020 was Joanna ook voorzitter van de 4-jarige commissie Theater.

  • Annette Embrechts

    Drs. Annette Embrechts (1968) is vanaf 1998 als dans- en theaterjournalist verbonden aan de Volkskrant en vanaf 2018 (op wisselende basis) ook aan de redactie van Theatermaker en Theaterkrant. Ze levert regelmatig bijdragen aan diverse publicaties over podiumkunsten, zoals Theatermaker, Dans Magazine en het Vlaams E-tcetera. Eerder werkte ze bij de radioprogramma’s Met het Oog op Morgen (NOS) en De Andere Wereld van Zondagavond (IKON) en (als vaste gastrecensent) bij Opium en Opium op 4. Voor de regionale omroep L1 maakte ze twee televisieseries met theatergesprekken onder de noemer Theater over de Tong. Sinds seizoen 2021/2022 is ze vast kringlid bij het wekelijkse Radio-1-programma Goed Ingelichte Kring (Powned) van Chazia Mourali. Sinds 2023 geeft ze tweewekelijks een dans- of theatertip bij De Ochtend op 4 (Radio 4, KRONCRV). Annette studeerde wiskunde en filosofie aan de Katholieke Universiteit Nijmegen en werkte na haar studie als programmamedewerker bij Studium Generale (KUN). Ze is vaste inleider bij theater Het Speelhuis in Helmond en maakt in Heerlen/Kerkrade journalistieke videoportretten voor het internationale dansfestival schrit_tmacher. 

  • Maurice Dujardin

    Maurice Dujardin (1973) studeerde Kunst en Kunstbeleid aan de Rijksuniversiteit Groningen, met Theaterwetenschap als hoofdrichting. Hij begon zijn loopbaan in de podiumkunsten als dramaturg en onderzoeker en werkte al snel voor verschillende theater- en dansgezelschappen in de rol van zakelijk leider. Hij was ruim tien jaar zakelijk directeur bij Theater Artemis in ’s-Hertogenbosch, werkte daarna als directeur bij vlakkevloerpodium en makershuis De Nieuwe Vorst in Tilburg, en was in de afgelopen jaren verbonden aan Theater Rotterdam als Hoofd Artistiek Bureau. Daarnaast adviseert en begeleidt Dujardin organisaties bij thema’s als strategisch beleid, sociale veiligheid, good governance en fair practice. Hij woont in Rotterdam met zijn vrouw, zijn jongste zoon en een Jack Russell op leeftijd.

  • Tyrone Tjon-a-loi

    Tyrone Tjon-a-loi (1993) is een creatief ondernemer en voormalig programmeur bij Schouwburg Concertzaal Tilburg. Als medeoprichter van het jongerenplatform T*Agency in Tilburg heeft hij met succes jongeren meer betrokken gemaakt bij theater en hen de kans gegeven hun eigen producties te creëren. Daarnaast draagt hij zijn steentje bij aan het JongeMakersPlatform van de Raad voor Cultuur in Den Haag. Als afgestudeerd conceptontwikkelaar en trendwatcher houdt Tyrone zich bezig met opkomende ontwikkelingen en innovaties in de samenleving, en onderzoekt daarbij de rol die kunst en cultuur hierin vervullen.

  • Joanne Mensert

    Joanne Mensert voltooide in 2006 de master Theaterdramaturgie en in 2007 de master Kunstbeleid en -management. Sindsdien combineert zij haar inhoudelijke denkkracht met zakelijk/organisatorische kwaliteiten in de theaterpraktijk. Zij werkte als productieleider en (assistent) zakelijk leider bij o.a. mugmetdegoudentand, Judith Hofland en Stichting Jan Vos. Tussen 2018 en 2022 versterkte zij de gelederen van installatiemakers-collectief Schippers&VanGucht als creatief producent en dramaturg. Momenteel is ze werkzaam als Artistiek Leider van Theater de Nieuwe Vorst in Tilburg, en maakt ze deel uit van de adviescommissie Cultuur van de gemeente Rotterdam. 

  • Khadija Massaoudi

    Khadija Massaoudi is ruim 20 jaar werkzaam in de media, kunst & cultuursector. Ze is schrijver, theatermaker,  journalist, adviseur en performer. Het verbinden van mensen met verschillende werk- en culturele achtergronden is niet alleen haar passie maar ook haar kracht.

  • Brian Lo Sin Sjoe

    Brian Lo Sin Sjoe is geboren in Den Haag, maar heeft door heel Nederland, in Paramaribo en Londen gewoond. Hij is artistiek leider van de Opleiding Productie Podiumkunsten aan de Academie voor Theater en Dans (AHK). Brian heeft vele kanten van de sector gezien, van Hoofd productie, zakelijk leider, musicalmaker, dramaturg tot en met subsidieconsulent bij het Fonds Podiumkunsten. Naast een uitstapje naar Den Haag, heeft zijn loopbaan altijd in Amsterdam plaatsgevonden. "Het is de stad die mij altijd kansen heeft gegeven." Brian zet zich in voor een gezondere sector door via zijn werk een steentje bij te dragen aan de vorming van jong talent.

  • Femie Willems

    Femie Willems heeft een brede achtergrond in de kunstensector waarbij cultuurparticipatie, talentontwikkeling en interdisciplinair de rode draad vormen. De afgelopen 15 jaar was zij werkzaam bij het Fonds voor Cultuurparticipatie. Zij was mede-verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het beleid van het fonds en had eindverantwoording voor o.a. het internationaal programma, stimuleren van culturele samenwerking met het Caribisch deel van het Koninkrijk, Impuls muziekonderwijs, immaterieel erfgoed en de ontwikkeling van de subsidieregeling Herdenkingsjaar Slavernijverleden. Daarvoor werkte zij als beleidsadviseur en projectontwikkelaar is de culturele sector, als ontwikkelaar van kunstparticipatieprojecten en als auteur van de beleidshandreiking kunsteducatie i.s.m. de VNG. Sinds november 2023 werkt ze als zelfstandig strategisch beleid- en subsidieadviseur in de culturele sector en voor overheden.  

  • Alex Mallems

    Alex Mallems (1958) studeerde Germaanse Filologie aan de Vrije Universiteit Brussel en promoveerde met als thesis ‘Kritische Beleidsanalyse van NTGent (1965-1982)’. Werkte als theater- en danscriticus voor o.a. VRT Radio en VPRO. Was redacteur van Notes en publiceerde over podiumkunsten in binnen- en buitenlandse kranten en vakbladen. Werkte als dramaturg voor verschillende gezelschappen in Vlaanderen en Nederland als INS De Mannen van den Dam, FACT, Rotterdam, Het Nationale Toneel, Den Haag, KVS Brussel, Het Gevolg, Station Zuid, en ’t Arsenaal. Van 2000 tot 2022 was hij artistiek leider van het Zeeland Nazomerfestival en vanaf 2006 ook van Theaterproductiehuis Zeelandia. Bewerkte en vertaalde voor toneel o.a. stukken van Marguerite Duras, Tim Etchels, Goethe, David Mamet, Harold Pinter, Friedrich Schiller, William Shakespeare, Simon Stephens, Ed Thomas en Tennessee Williams. Doceerde dramaturgie aan de Universiteit Antwerpen en aan de Universiteit Amsterdam. Was docent dramaturgie en coördinator van de Posthogeschoolopleiding POPOK Theatervormgeving, docent dramaturgie aan Studio Herman Teirlinck en aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten, Antwerpen waar hij ook de masteropleiding Theaterkostuumontwerp begeleidde. Hij was gastdocent aan de Toneelacademie Maastricht opleiding Theatervormgeving. Hij is voorzitter van verschillende beoordelingscommissies voor het Ministerie van Cultuur van de Vlaamse Gemeenschap.

  • Ilse Schaminee

    ...

  • Commissie Podia (Podiumkunst en Debat)
    podia@afk.nl
  • Chris van Koppen
    Voorzitter

    Chris van Koppen (1954) is historicus. Van 1979 tot 2010 werkte hij als (bureau)redacteur, uitgever en uitgeefmanager. In 2010 werd hij directeur-bestuurder van bkkc – brabants kenniscentrum kunst en cultuur, kennis- en uitvoeringsorganisatie voor de professionele kunsten in Noord-Brabant, en in 2018, na een fusie met Kunstbalie, collega-instelling voor cultuureducatie en -participatie, van Kunstloc Brabant. Van 1995 tot 2020 was hij tevens lid (van 1999-2019 voorzitter) van het bestuur van de Onderwijsstichting St. Michaël, verantwoordelijk voor het Sint Michaël College, school voor havo en vwo in de Zaanstreek en van 2018 tot 2021 voorzitter van de Raad van Twaalf, het landelijke samenwerkingsverband van provinciale steuninstellingen voor cultuureducatie en cultuurparticipatie. Na zijn pensionering in 2021 werd hij voorzitter van de raad van toezicht van het Erfgoedhuis Zuid-Holland, realiseerde hij voor Het PON & Telos, sociale kennisonderneming in Tilburg, een boek ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan (Een ander land. Pleidooi voor een duurzame samenleving, Boom, Amsterdam, 2022) en trad hij op als interim hoofd onderwijs bij Factorium Cultuurmakers, het Tilburgse centrum voor de kunsten, met als opdracht te adviseren over de wijze waarop in het Tilburgse de binnenschoolse cultuureducatie is belegd.

  • Simone Zeefuik

    ...

  • Henk Schoute

    Henk Schoute begon zijn carrière als HR-manager. In 1977 zette hij zijn eerste stappen in het theater. Als amateuracteur speelde hij een rol in een toneelstuk van B. Brecht, geregisseerd door een van de belangrijkste regisseurs van Nederland, Annemarie Prins. Tot 1992 trad hij op in diverse professionele producties in Nederland. Daarnaast begon hij in 1987 zijn bestuurlijke carrière als algemeen directeur van het Cleyntheater in Amsterdam. In de jaren daarna initieerde hij het festival ‘Dans over het IJ’ en was hij oprichter van een van de grootste zomertheaterfestivals; ‘Over het IJ festival’ in Amsterdam. Sinds 1997 was Henk verantwoordelijk voor de Internationale Jeugdtheaterfestivals in Noord-Holland en het jaarlijkse zomertheaterfestival Karavaan. Van februari 2009 tot februari 2021 was hij algemeen directeur van Theaterproductiehuis Zeelandia, tevens organisator van het Zeeland Nazomerfestival. 

    Henk was lid van diverse theaterbesturen, voorzitter (tot 1 januari 2016) van de Commissie Cultuur Flevoland en voorzitter (tot 1 april 2021) van Ovale Tafel – NAPK, van 2018 - 2022 voorzitter Zeeuws Cultureel Overleg (ZCO) en van 1 januari 2016 tot 1 januari 2024 was hij adviseur van de Raad voor Cultuur (w.o. voorzitter commissie festivals).

    Heden: Voorzitter 2turvenhoog (producent/festival), voorzitter Overleg Zeeuwse Podia (OZP), voorzitter Vereniging Buitentheater Festivals Nederland (VBFN) en bestuurslid Opus One (producent).

  • Joop Kuyvenhoven

    Joop Kuyvenhoven was zelfstandig producent in de Podiumkunsten, founder / directeur van STIP theaterproducties en mede-initiatiefnemer van talrijke (jeugd)theatergezelschappen (1986-2009). Hij was zes jaar als docent en supervisor (praktijkstages) verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2005 tot 2011 werkzaam als artistiek producent en talentscout voor jeugd- & productiehuis BonteHond in Almere. Sinds 2008 is Kuyvenhoven actief als gids, mentor en aanjager van talentvolle artistiek leiders en producenten. Verder is hij bestuurslid/ ondersteuner van een aantal culturele organisaties en volgt en becommentarieert hij het actuele kunstbeleid in stad en land. In de periode 2012 tot 2018 was Kuyvenhoven als adviseur theater betrokken bij Fonds Podiumkunsten o.a. bij de meerjarige aanvragen/ kunstenplanperiode 2012-2016 en 2017-2020.

  • Hanno Tomassen

    Hanno Tomassen studeerde basgitaar aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en Guildhall School of Music & Drama in Londen. Hij gaf leiding aan een wijkcultuurhuis, ontwikkelde cultuurprogramma’s voor het onderwijs, gaf les in het interdisciplinaire kunstvakonderwijs en was programmamaker/programmeur bij TivoliVredenburg. Sinds begin 2021 is Hanno directeur van Theater Kikker/Podium Hoge Woerd in Utrecht.

  • Maurice Bogaert

    ...

  • Inez Boogaarts

    Inez Boogaarts woont in Rotterdam en werkt als freelance consultant, interim manager en onderzoeker kunst & cultuur in Duitsland, België en Nederland, om. voor Kunstmuseum Bochum, Fonds Soziokultur, Kunstgebouw, Verhalenhuis Belvédère en IDEA (Brussel). Internationale ervaring op het gebied van (advies over) cultuurbeleid, management, internationalisering, culturele diversiteit, strategieontwikkeling en transformatieprocessen. Zij was o.a. directeur van Poetry International Festival, Rotterdam (2019 tot 2021), managing director van de Zukunftsakademie NRW (Bochum, 2016–2019); directeur/ algemeen secretaris van de Rotterdamse Raad voor Kunst en Cultuur (2012-2015) en hoofd Pers en Cultuur van het Consulaat-.generaal van Nederland in Düsseldorf (2006-2011).

  • Roswitha Bergmann

    ...

  • Ton van Gool

    Ton van Gool is een ervaren directeur in de cultuursector, curator en projectmanager. Voorheen directeur en promotor van poppodium de Effenaar, oprichter en curator van MU Hybrid Art House, directeur/curator van STRP Festival, mede-initiatiefnemer van skatepark Area51, eindredacteur van VPRO Medialab en projectleider Cultuur Strijp-S voor de gemeente Eindhoven.

  • Arlette de Jong

    Arlette de Jong is directeur van De Helling in Utrecht. Daarvoor was de hoofd marketing bij Musis en Stadstheater Arnhem en marketing manager bij de Nationale Opera & Ballet.

  • Stephanie Afrifa

    Stephanie Afrifa is een betrokken en verbindende culturele innovator die een brede ervaring heeft in presenteren, produceren en ontwikkelen. Met een achtergrond in kunst, media en mode heeft ze de afgelopen 10 jaar breed bijgedragen aan het maatschappelijke en culturele debat. Ze heeft op nationale en internationale podia talks en events gemodereerd die uiteenlopen van award shows tot cultureel-maatschappelijke debatten. Ook als schrijver is haar werk gepubliceerd in magazines zoals Vogue, Harper’s Bazaar en het Amerikaanse platform SheBreathes.

    Als maker en producent is zij verantwoordelijk voor, Celestial Space, een bijzondere samenwerking met NNT en Nite op het kruispunt van visuele kunst, architectuur, filosofie en empirisch onderzoek. Als projectleider bij Inclusive Climate Action Rotterdam produceert zij een serie video-interviews over klimaatinclusie. Eerder was zij lid van de adviescommissie debat bij de Raad Voor Cultuur. Momenteel bekleedt zij een bestuursfunctie bij het Rotterdamse Motel Mozaïque.

     

Antoin Deul is een ervaren en gedreven leidinggevende, bestuurlijke en maatschappelijk betrokken netwerker met ruime internationale ervaring. Hij heeft twintig jaar voor Nalco Company (global leader duurzame water services) gewerkt in diverse functies: onderzoeker, projectmanager en sustainability manager. Als voorzitter en directeur van het Nationaal Instituut Nederlands Slavernijverleden en Erfenis (NiNsee) heeft Deul zich twee jaar ingezet om de organisatie nieuw leven in te blazen, te professionaliseren, strategisch te herpositioneren en onder de aandacht te brengen van het grote publiek, politiek en onderwijs. Tegenwoordig bekleedt hij diverse bestuursfuncties in b.v. basisonderwijs en is hij lid van CLUB 2050 die de gemeente adviseert bij de totstandkoming van de Omgevingsvisie Amsterdam 2050. In 2020 was Antoin voorzitter van de commissie Film.

Huib Haye van der Werf is opgegroeid in Miami, VS en naar Nederland gekomen om kunst te studeren op de KABK en kunstgeschiedenis op de UvA. Van 2013 tot 2020 was hij hoofd van het artistieke programma aan de Jan van Eyck Academie in Maastricht. Van 2011 tot 2012 was hij curator voor de Stichting Kunst in de Openbare Ruimte (SKOR), en van 2008 tot 2011 curator voor het Nederlands Architectuurinstituut (NAi) in Rotterdam (nu Het Nieuwe Instituut). Doorlopend heeft hij vele gemeenten geadviseerd op hun kunst- en cultuurbeleid, en schrijft hij fictie, kinderverhalen, en recensies voor tijdschriften als Artforum, Metropolis M, Mousse Magazine, Manifesta Journal en Open. Ook is hij betrokken geweest bij verschillende kunstenaarspublicaties en film-/performanceproducties, en host hij de podcast series The Listening Tide. Hij woont in Amsterdam Osdorp.

Marjet Wessels Boer studeerde aan de Gerrit Rietveld Academie en is als kunstenaar/ontwerper gespecialiseerd in geïntegreerde kunsttoepassingen in de openbare ruimte. Haar specifiek ontworpen beeldende ingrepen maken plekken karakteristiek en laten ze tot de verbeelding spreken. Naast haar ontwerppraktijk werkt Marjet als adviseur en geeft ze les. Met haar onderzoek ‘De waarde van het onmeetbare’ wil ze bouwers motiveren kunsttoepassingen in de gebouwde omgeving te integreren. 

 

Deanna Herst is kunsthistorica en beschikt over een brede expertise binnen de fotografie, beeldende kunst, digitale cultuur en creatieve industrie. Op dit gebied is zij lange tijd werkzaam geweest als curator en producent en publiceerde zij in diverse internationale media. Zij is momenteel hoofddocent aan de Willem de Kooning Academie waar zij onderzoek doet naar Open Design en de betekenis van participatie voor artistiek auteurschap. Zij heeft een groot internationaal netwerk o.a. door haar PhD onderzoek over Open Design. Herst is goed thuis in E-cultuur en Nieuwe Media en heeft veel ervaring met advieswerk, o.m. op het gebied van jong talent. Momenteel adviseert ze ook voor de RRKC bij de commissie Architectuur, Vormgeving en Digitale Cultuur.

Wilja Jurg heeft een breed cultuurprofiel waarin theoretische kennis en praktijkervaring verenigd zijn. Zij is directeur van kunstruimte Tetem en het Roombeek Cultuurpark Educatiecluster. Daarnaast is Jurg lid van de RvT van het Nieuwe Instituut en adviseur van de Raad van Cultuur. Zij zat tien jaar lang in de adviesraad van het productiefonds Deventer en is directeur en eigenaar van Vormen, een bureau voor onderzoek, advies, concept- en beleidsontwikkeling in de culturele sector.

Cihan Bugdaci (directeur Gentlemen A.R.T.) is opgeleid als architect en vastgoeddeskundige aan de TU in Delft. Hij heeft het vermogen om interdisciplinair vanuit architectuur, vastgoedkunde, sociologie maar ook filosofie, kunst, antropologie, politiek en economie, maatschappelijke vraagstukken breed te schouwen. Sociaal-maatschappelijke thema's plaatst Bugdaci in 'pluriculturele' context waarbij naast gedeelde culturele achtergrond ook educatie, geaardheid, financiële positie, sociale klasse, etniciteit, levensbeschouwing, levensfase en levensstijl belangrijk is.Cihan Bugdaci is bestuursvoorzitter van de Haagsche Kunstschool ArtS-Cool en heeft diverse malen rol gehad als gastdocent bij Willem de Kooning Academie en als adviseur bij Stimuleringsfonds Creatieve Industrie en RRKC.

...

...

...

...

Sherlock Telgt (1970) is oprichter van BackBone050, een talentontwikkelingsorganisatie muziek voor jongeren. Hij heeft een achtergrond in cultuureducatie en zat in de gemeenteraad in Groningen. Later zat hij ook in het afdelingsbestuur van de PvdA. Ook is hij eigenaar van The Building, een plek in Groningen, waar stageplekken worden aangeboden voor sociaal cultureel werk, multimedia design, pop en media en aanverwante opleidingen. The Building is ook een plek waar jongeren van 15 t/m 23 komen die niet in beeld zijn en geen vertrouwen hebben in de reguliere hulpverleningsinstanties .

Job Kaihatu is bestuurslid bij de Muziekschool Baarn-Soestdijk en St. Sjaki-Tari-Us op Bali. Daarnaast is hij zelfstandig musicus en projectleider educatieve projecten. Momenteel is hij werkzaam bij Gigant, markant in cultuur te Apeldoorn (poppodium, filmhuis en kunsteducatiecentrum) als regisseur Primair Onderwijs. Hij coördineert o.a. de onderwijsaanvragen op maat, de nascholing voor leerkrachten, het ICC netwerk en een aantal grotere structurele projecten zoals Muziek in de Klas, Jingle-festival en het Kinderen maken Muziek project. Verder heeft hij als muzikant zijn eigen muziekprojecten, optredens, sessiewerk en muziekproducties. Hij is een zeer veelzijdig gitarist en begeleidt een scala aan bekende artiesten.

Y.M.P. oftewel YoungMichPoetry, is een talentvolle ondernemer en woordkunstenaar uit Rotterdam-Zuid. Opgegroeid met hiphop heeft hij zijn liefde voor woordkunst ontwikkeld. Hij is gaan schrijven om negatieve ervaringen vanuit het verleden om te zetten in positieve gebeurtenissen voor de toekomst. Zijn vurige en diepgaande teksten zijn voorzien van ritmische invloeden. In 2016 ging zijn onemanshow De Binnenplaats in première over opgroeien zonder vader, familiewaarden en verkeerde idealen. Y.M.P is de zakelijk en artistieke leider van Productiehuis FLOW. Daarbij begeleidt hij jongeren dagelijks bij het maken van kunst en theater.

Hugo van den Hoek Ostende werkt als interim-directeur bij KOO kunstsonderwijs organisatie in Den Haag. Daarvoor was hij senior domeinmedewerker Cultuureducatie voor de Gemeente Den Haag waar hij verantwoordelijk was voor het beleid op het gebied van cultuureducatie en –participatie. Ook was hij jarenlang directeur van verschillende cultuureducatieve instellingen zoals het Centrum voor de Kunsten Eindhoven (CKE), en Cultuurhuis Garenspinnerij in Gouda. Van den Hoek Ostende adviseert ook het Fonds voor Cultuurparticipatie en is ambassadeur voor Het Cultuurfonds Zuid-Holland.

Valery Mak werkt bij Kickstart Cultuurfonds als donatieadviseur en was eerder artistiek leider/hoofd programmering bij Kunstlinie Almere Flevoland van 2015 t/m 2019. Mak heeft daarnaast bij Fond Podiumkunsten gewerkt alsook Floriade Expo 2022 en is sinds 2019 actief in de adviesraad van Ymere en Stichting Twisted.

...

...

...

Minella van Bergeijk was drie jaar lang directeur van ontwikkelingsorganisatie Tear. Daarvoor was ze hoofdredacteur van Eva, het vrouwenplatform van de EO. Ze presenteerde ook het tv-programma Ik mis je. Eerder werkte ze als maatschappelijk werker met slachtoffers van seksueel geweld in een vrouwenopvang en was ze stadscoördinator slachtoffers mensenhandel in Utrecht.

Peter Jansen is ruim 10 jaar business manager van het Scapino Ballet Rotterdam. Daarnaast was hij recentelijk interim directeur-bestuurder van stichting Emoves te Eindhoven. Hij is voorzitter van stichting Studio Doop te Schoonhoven, vice-voorzitter van C. te Hoofddorp en lid raad van toezicht stichting Wirwar te Haarlem. Daarnaast is hij voorzitter commissie Dans en lid adviescommissie Kunst van de gemeente Den Haag en adviseur AFK regeling ontwikkeling. Hij is een voorstander van een integrale aanpak waarin artistieke urgentie, publieksgroei en bedrijfsmatig belang elkaar versterken; hij staat altijd op het kruispunt tussen artistiek en zakelijk.

De van oorsprong Iraanse Roshanak Morrowatian (1989) werkt als danseres, choreografe en actrice met haar basis in Maastricht. Ze behaalde haar bachelor en master in dans aan de Folkwang Universiteit in Essen (D) en danste in stukken van o.a. Pina Bausch, Isabelle Beernaert, Marina Abramovic, Alexis Blake en Joost Vrouenraets. Als actrice speelde ze de hoofdrol in de film Arezo van Wiam Al-Zabari en in Aussi fort qu’une bête, aussi libre qu’un dieu van Julie Sando en ze speelde in Sous d’autres cieux van theatermaker Maëlle Poésy. Als choreografe creëerde ze samen met Foteini Papadopoulou Hips don’t lie en samen met Sarah Waelchli Walk to the 10. Ook choreografeerde ze in de danstheaterproductie Die kahle Sängerin van Roderik Van der Straeten en ze creëerde Melt (2018) en Sweet Surrender (2019) met dansstudenten op het schrit_tmacher Festival in Aken en Kerkrade. In 2019 creëerde ze de solo Polished waarvoor ze samen met Mami Izumi de BNG Bank Dansprijs 2020 won. In 2020 won Roshanak tevens de Prijs van de Nederlandse Dansdagen Maastricht. In 2021 gingen haar producties Sister en Kites in première en richtte ze haar eigen dansgezelschap Rover op. Roshanak is tevens docent beweging aan de Toneelacademie Maastricht.

Fabienne Vegt (1986) is een Nederlandse dramaturg en choreograaf. Naast en na haar danscarrière bij Het Nationale Ballet, Nederlands Dans Theater en Troubleyn | Jan Fabre, studeerde ze af in Kunstwetenschappen aan de Universiteit Gent (BA) en Dramaturgie aan de Universiteit van Amsterdam (MA).

Fabienne doet onderzoek naar de inhoud en de context van nieuwe creaties en schrijft scenario's en libretti voor ballet en opera. Ze werkt aan interdisciplinaire voorstellingen en is gespecialiseerd in de dramaturgie van de ruimte en de muzikaliteit van beweging, waardoor een diepgaande dialoog tot stand komt tussen het visuele en het hoorbare op het podium. 
 

Fabienne werkt voor gerenommeerde gezelschappen als Nationale Opera & Ballet, Nederlands Dans Theater, Grand Théâtre de Genève, Birmingham Royal Ballet, Ballet Moskou, Les Cris de Paris, Schauspielhaus Zürich, Theater Bochum en Philharmonie Luxembourg. Ze onderhoudt belangrijke samenwerkingen met internationaal erkende artiesten; Juanjo Arqués, Nicole Beutler, Marne van Opstal en Imre van Opstal. Voorstellingen in samenwerking met elk van deze kunstenaars en hun teams hebben nationale en internationale nominaties en prijzen ontvangen: 

Ignite, Arqués - 'Benois de la Danse 2019' en finalist voor de 'Fedora Prize 2018' - Take Root, Van Opstal - ' Zwaan voor meest indrukwekkende dansproductie 2019' - 8:Metamorphosis, NBprojects - 'Zwaan voor meest indrukwekkende dansproductie 2020.' 

Sinds 2019 schrijft en choreografeert Fabienne haar eigen werk, onder meer voor Museum Voorlinden, Rijksmuseum, TEFAF Maastricht en Philharmonie Luxembourg.

Raoni Muzho Saleh is een choreograaf / performer gevestigd in Amsterdam. Hij studeerde in 2015 af aan de Universiteit van Amsterdam – bachelor in Literary and Cultural Analysis. In 2019 studeerde hij af aan SNDO – bachelor in choreografie.

Lisa Reinheimer is directeur bij Dansateliers. Eerder was Reinheimer werkzaam als artistiek coördinator bij DansBrabant, huis voor dansontwikkeling in Tilburg en gaf ze als theoriedocent Dramaturgy, Arts & Culture aan de Fontys Dance Academy. Daarvoor schreef ze als onafhankelijk criticus over ontwikkelingen in de Nederlandse dans voor onder andere Dans Magazine, Theaterkrant, Theatermaker en Tanzweb.org. Ook schreef ze voor instellingen en festivals als De Nederlandse Dansdagen en European Dancehouse Network, en voor verschillende choreografen. Van 2014 tot 2020 was Reinheimer betrokken bij het platform Domein voor Kunstkritiek, waar ze samen met partners programma’s ontwikkelde speciaal voor de stimulering van een brede vorm van danskritiek die ook internationaal de aandacht trok. Ook leidde Reinheimer voor uiteenlopende festivals als Why Not en Moving Futures tal van inleidingen en nagesprekken.

Dave Schwab is programmeur dans /performance bij Theater Rotterdam en artistiek begeleider internationale residenties bij Productiehuis Theater Rotterdam. Schwab is begonnen als regisseur in de Lantaren/Venster werkplaats. Hier werkte hij als programmeur voor theater, dans en muziektheater en later ook als artistiek leider van de theaterwerkplaats. Hij werkte als dramaturg o.a. bij Ping Chong  en Michael Matthews  en was o.a. artistiek begeleider van Jongerentheater 020 en richtte het gezelschap MAP op. Schwab volgde een opleiding aan de Media Academie en schreef verscheidende scripts, theaterteksten en een aantal libretti. Hij was jarenlang lid van de VSCD dansjury, adviseur bij het FPK en jurylid van RIDCC.

Wulan Dumatubun heeft als achtergrond moderne dans, klassieke Javaanse dans en Bharat Natyam. Zij maakte eigen producties en werkte o.a. met Ping Chong en het Volksoperahuis. Zij was programmeur dans en educatie bij het Bijlmer Parktheater van 2009 – 2017. Als adviseur dans bij FPK was zij o.a. betrokken bij de meerjarige aanvragen van 2014 – 2020. Zij is uitvoerend musicus bij gamelanensemble Widosari en Ensemble Global Gongs van Sinta Wullur. Tevens is zij verbonden aan het Gamelanhuis in Amsterdam als gamelandocent en programmamaker. Zij is adviseur bij de gemeente Utrecht, Den Haag en de provincie Overijssel.

Virna Ten-Jet-Foei begeleidt als zelfstandig organisatieadviseur en projectleider maatschappelijke organisaties, overheidsorganisaties en MKB-bedrijven bij veranderingen. Ze is gespecialiseerd in verandertrajecten op het snijvlak van procesverbetering en ontwikkeling van medewerkers. Creativiteit, inspiratie en energie zijn belangrijke onderdelen in haar werkwijze. In 2020 was Virna voorzitter van de Commissie Cultuureducatie

Nicolette Bartelink is een allround museumprofessional. Ze studeerde kunstgeschiedenis in Groningen en begon haar loopbaan in 1988 bij het Groninger Museum. Als Hoofd Presentatie werkte ze mee aan de totstandkoming van het nieuwe Groninger Museum. In 1995 werd ze Project Manager Brand & Product Presentation bij Philips Design in Eindhoven. In 2003 werd zij Hoofd Tentoonstellingen bij Museum Catharijneconvent in Utrecht. Hier maakte zij o.a. de tentoonstelling 'De God van Nederland, hedendaagse fotografie'. Van 2010 tot 2016 was Bartelink directeur van Museum Jan Cunen en het Stadsarchief van Oss met een programmering gericht op educatie, 19e-eeuwse schilderkunst en hedendaagse beeldende kunst en fotografie. Ze initieerde o.a. overzichtstentoonstellingen van Henk Wildschut, Maartje Korstanje en Erik Mattijssen. Daarna werkte ze als freelancer en adviseur, o.a. bij Museum Vlaardingen en als kwartiermaker van het nieuwe historisch museum in Groningen. Sinds 2022 is Nicolette directeur bestuurder van Museum aan de A in Groningen. Nicolette vervult een aantal nevenfuncties o.a. als Bestuursvoorzitter van Fotofestival Noorderlicht.

Behrang Mousavi is sinds 2010 General Manager Erfgoed bij Het Nieuwe Instituut (voormalig NAi) te Rotterdam. Vóór zijn aanstelling bij het NAi was hij werkzaam als hoofdconservator prenten tekeningencollectie bij het Haags Gemeentearchief en later als beleidsadviseur musea bij Gemeente Den Haag. Hij is museoloog, erfgoedspecialist, (beleid)adviseur, opiniemaker en collectioneur. Hij studeerde in de jaren negentig museologie aan de Reinwardt academie te Amsterdam en later kunstgeschiedenis aan de Universiteit van Leiden. Hij gaf in de afgelopen 23 jaar veel lezingen en werkte als curator en auteur aan nationale en internationale projecten. Mousavi was tot 2009 lid van verschillende landelijke commissies. Daarnaast was hij adviseur bij Raad voor Cultuur en heeft hij een aantal essays en artikelen op zijn naam staan.

Elles van Vegchel heeft een brede achtergrond in de museumwereld. Na haar studie Kunst en Kunstbeleid aan de Rijksuniversiteit Groningen, ging ze aan de slag als kunstadviseur bij PostNL. Daarna was zij verbonden aan de Hermitage en De Nieuwe Kerk in Amsterdam als Hoofd Publieksbegeleiding en Coördinator Tentoonstellingen en Evenementen. Als projectleider bij Museum Rotterdam, realiseerde ze diverse tentoonstellingen en activiteiten. Bij NEMO Science Museum, was zij tentoonstellingsmaker en gaf zij leiding aan het Projectbureau en het grootste landelijke wetenschapsfestival van Nederland, het Weekend van de Wetenschap. Tegenwoordig is zij Hoofd Museumzaken bij het TextielMuseum in Tilburg en verantwoordelijk voor tentoonstellingen, programmering, collectie, educatie en publieksbegeleiding.

Steven van Teeseling is directeur van stichting Sonsbeek en State of Fashion in Arnhem. Sonsbeek heeft een lange geschiedenis als baanbrekende manifestatie voor kunst in de openbare ruimte. Sinds 1949 draagt het bij aan nieuwe visies op kunst en maatschappij. State of Fashion is de naam van de vroegere Mode Biënnale Arnhem (sinds 2005). Samen met ontwerpers, bedrijven, het onderwijs en het publiek verkent de biënnale een dringend noodzakelijk nieuw modesysteem. Voorheen werkte Van Teeseling geruime tijd voor het Mondriaan Fonds als staflid en hoofd van de afdeling innovatie en communicatie. Van Teeseling is lid van de Raad van Toezicht van de Jan van Eyck academie in Maastricht, P/////AKT in Amsterdam en voorzitter van het bestuur van Extra Extra magazine in Rotterdam. Daarnaast is hij mentor voor directeuren van kleine kunstpodia via Cultuur+Ondernemen.

Tilly Macleane is sinds 2019 Urban Producer bij COUP te Delft. Vanuit COUP is zij onder andere betrokken geweest bij uiteenlopende erfgoedopgaven zoals de herontwikkeling van BlueCity Rotterdam, de herbestemming en transformatie van verschillende forten waaronder Fort Honswijk (UNESCO-werelderfgoed), de restauratie en transformatie van het Neherlab Auditorium te Leidschendam (Top 100 Rijksmonument) en doet zij haalbaarheidsonderzoeken voor een aantal iconische kerken in Nederland. Tilly is werkzaam als erfgoedadviseur, beleidsadviseur cultuurhistorie en projectmanager.  Vóór haar aanstelling bij COUP heeft zij meegewerkt aan het opzetten van de exploitatie, het beheer en onderhoud van GeoFort (winnaar van Europa Nostra Prijs en de titel ‘het beste kindermuseum ter wereld’) en van het MFC-ECG van West Betuwe (een multifunctioneel centrum, waar cultuur en eerstelijns gezondheidszorg samengaan onder één dak). In deze periode heeft Tilly de Master Strategic Management met succes afgerond en volgt zij nu de cursus Erfgoedfilosofie aan de Erfgoedacademie. Tilly is naast haar werk voor COUP ook lid van het Erfgoed Expert Team dat ingezet wordt voor erfgoedvraagstukken binnen de provincie Utrecht en voor de verdedigingswerken binnen de Hollandse Waterlinies.

Britte Sloothaak (1984) is kunsthistoricus, conservator en als doctoraal onderzoeker verbonden aan het Curatorial Research Collective van de TU/e. Ze onderzoekt de constructie van kennis in musea, met speciale belangstelling voor de bekende en onbekende gedeelde geschiedenis van Indonesië en Nederland in de collectie en tentoonstellingen van het Stedelijk Museum Amsterdam. Hiervoor richt ze zich op de verschillen in denken over kunstgeschiedenis en erfgoedstudies, en hoe deze discrepanties hebben geleid tot mechanismen van uitsluiting in kunstmusea. Deze interesse ontwikkelde ze tijdens het doen van archiefonderzoek, het maken van tentoonstellingen en het schrijven van aankoopvoorstellen voor het Stedelijk Museum, waar ze 12 jaar werkte. Haar werk als museum curator heeft ze onlangs neergelegd om meer tijd en aandacht te hebben voor haar promotie onderzoek. Naast haar werk als onderzoeker is ze verantwoordelijk voor de TU/e Kunstcollectie, waarvoor ze een nieuw beleid met een lijn van kunstwerken in opdracht ontwikkelde. Ze doceert, schrijft en spreekt bij verschillende gelegenheden, bijvoorbeeld voor de Universiteit Leiden waar ze het vak Collecting in the Contemporary Museum doceert.

Kim Wannet is directeur van het IVKO, een kunstvakschool voor mavo en havo in Amsterdam. Tevens is zij bestuurslid van de Vereniging Cultuurprofielscholen. In 2016 was Kim voorzitter van de Commissie Musea/Erfgoed. In 2020 was Kim voorzitter van de Commissie Letteren.

Miryam van Lier werkt al ruim dertig jaar in film en televisie in zowel beleidsmatige als inhoudelijke functies. Zij vervult op dit moment verschillende advies- en voorzittersfuncties, onder meer bij het Fonds Podiumkunsten, de gemeentes Utrecht, Den Haag en Amsterdam, en het Vlaams Audiovisueel Fonds. Bij het VAF leidt zij de Engelstalige talentontwikkeling ateliers voor zowel tv-reeksen als speelfilm. Tevens werkt zij internationaal als creative development consultant en scriptcoach, intervisie begeleider en Visual Thinking Strategies facilitator. Van 2009 - 2016 was zij hoofd fictie, jeugdprogramma's en podiumkunsten bij het Mediafonds. Eerder werkte zij als programmeur bij verscheidene filmfestivals in binnen- en buitenland. Daarnaast werkte van Lier als publicist en schrijver over beeldende kunst voor diverse kunstinstellingen. Zij richtte het Engelstalige documentaire tijdschrift DOX op en was coördinator van Documentary.

Beri Shalmashi is scenarist en regisseur. Shalmashi’s film Mama werd genomineerd voor een Gouden Kalf en ze won de prestigieuze Zilveren Camera voor Storytelling met Big Village. Onlangs maakte ze voor Frontlinie (VPRO) de aflevering Aan de rand van de revolutie, over Iran. Haar scenario voor de telefilm Casting Call wordt op dit moment verfilmd. Shalmashi geeft regelmatig les aan verschillende filmopleidingen, werkt als interim filmconsulent voor het Nederlands Filmfonds en is directeur van programmabureau Avanti.

Sander Verdonk (1980) is oprichter en partner van New Amsterdam Film Company en heeft ruim 20 speelfilms en documentaires geproduceerd, zoals DE OOST, HARDCORE NEVER DIES & STRIKE A POSE. Naast fervent snowboarder en kitesurfer is hij alumnus van de Nederlandse Filmacademie, EAVE Producers Workshop, MEDIA Business School, Power to the Pixel Lab en IDFA Producers Workshop. Sander is tevens lid van de Dutch Academy For Film, de European Film Academy en adviseur van het Amsterdams Fonds voor de Kunst.

Kim Beaumont werkt 15 jaar op het snijvlak van cultuur, maatschappij en educatie. Ze studeerde cultuurgeschiedenis en onderwijs aan de Universiteit van Amsterdam en de Humboldtuniversiteit in Berlijn. Als programmamanager bij Stichting Movies that Matter zette zij de afdelingen Educatie en Events & Advies op. Binnen Filmhuis Alkmaar was ze als Hoofd Programma verantwoordelijk voor het artistieke beleid, programma-ontwikkeling en bedrijfsvoering. Haar werkzaamheden combineerde zij met adviesfuncties binnen het Nederlands Filmfonds en als gastprogrammeur bij filmfestivals. Per 1 juni 2022 start zij als Lecturer, Coach en Researcher bij het domein Creative Business aan Inholland.

Dorien van de Pas begon haar carrière als programmeur bij Filmtheater ’t Hoogt in Utrecht. Voorts was ze betrokken bij de distributietak Meteor Film, het artlabel van Polygram Filmed Entertainment. Ze werkte achtereenvolgens bij het Stimuleringsfonds Culturele Omroepproducties (later Mediafonds) en het Nederlands Filmfonds. Daar werd ze in 2009 hoofd Speelfilm, waar ze verantwoordelijk was voor het subsidieproces en beleid van alle speelfilms. In 2013 stond ze aan de basis van een nieuwe afdeling: New Screen NL. Deze afdeling had als speerpunt talentontwikkeling en innovatie. Tegelijkertijd was ze Film Consulent voor o.a. nieuw talent, lowbudgetfilms, Filmfonds Shorts en Vrijplaats voor nieuwe schrijvers. Ook was ze 12 jaar de Nederlandse gedelegeerde voor Eurimages, het Europese Coproductiefonds in welke functie ze een groot bedrag binnenhaalde voor co-producties binnen de Nederlandse filmsector. Dorien vervult diverse nevenfuncties. Sinds november 2021 is ze werkzaam als zelfstandig creatief consulent in de audiovisuele industrie en cultuursector onder de naam Dial M Creative Consultancy.

Abdel Chaouch is ruim 15 jaar werkzaam bij Triodos Bank NV. Hij houdt zich hoofdzakelijk bezig met de financiering van duurzame energie projecten binnen Nederland. Zijn intense passie voor film en muziek begon op jonge leeftijd en werd in 2008 omgezet in een jarenlange carrière als freelance film- en muziekjournalist voor talrijke Engelse en Nederlandse publicaties. Filmkritiek, festivalverslaggeving en het interviewen van talenten uit de film- en muziekindustrie was dagelijkse kost. Vanaf januari 2020 is Abdel tevens medeoprichter en bestuurder van KLANK, een muzikale broedplaats in Den Dolder bestaande uit ongeveer 45 creatieve ondernemers die allen actief zijn op het gebied van muziek en/of geluid.

Astrid Rose is sinds 1 november 2022 Hoofd Development bij de Elja Foundation. Van 2012 tot 2022 was zij werkzaam voor het Conservatorium van Amsterdam, de laatste 5 jaar als Hoofd Marketing & Communicatie. Eerder werkte zij als artistmanager en Hoofd Creative voor artiesten als Edsilia Rombley en CH!PZ. Astrid is lid van de Raad van Advies voor Diversiteit & Inclusie van het Koninklijk Concertgebouw en lid van de Artistic Board van de Nederlandse Reisopera. Tevens verzorgt zij regelmatig public speaking trainingen voor diverse partijen.

Anneroos Goosen (1987) is oprichter en zakelijk leider van geluidscollectief Het Concreet. Ze studeerde film, filosofie en cultural studies en werkte in de letteren, onder meer als programmamaker en talentontwikkelaar voor productiehuis Tilt, en werkte mee aan de oprichting van schrijverscollectief Fixdit. Schrijven doet ze als fondsenwerver en in het verleden als (hoofd)redacteur van literaire krant De Titaan. Vanuit Het Concreet organiseert ze Klank&Komma, een experimenteel schrijflab over klank, samen met Gonzo(circus) en Domein voor Kunstkritiek. Daarnaast is ze bestuurslid van jazzpodium Paradox.

...

...

Dean Bowen is dichter en performer en stadsdichter van Rotterdam voor 2019 en 2020. Hij volgt Derek Otte op. In 2018 debuteerde hij met zijn bundel Bokman en dat leverde hem direct een nominatie op voor de C. Buddinghprijs. Eerder publiceerde hij al in diverse literaire tijdschriften, zowel online als offline, en gaf hij performances in binnen- en buitenland. Door zijn bevlogen voordrachten won hij in 2015 de SPOKEN Award, categorie poëzie.

Jacinta Duttenhofer is een ervaren bestuurder en toezichthouder in met name de onderwijssector. Na een carrière in de sociale advocatuur maakte zij in 2008 de overstap naar de welzijnssector, waar zij in de functie van directeur-bestuurder heeft gewerkt bij verschillende organisaties. Duttenhofer heeft negen jaar de functie van plv. voorzitter bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs bekleed. Daarnaast was zij van 2010 tot 2018 lid RvC van Woondiensten Aarwoude en van 2015 tot 2019 voorzitter RvC van Gezinssupport.nu. Van 2006 tot 2011 was zij als bestuurslid betrokken bij respectievelijk Krater Theater en Bijlmerpark Theater. Momenteel is zij werkzaam als juridisch adviseur en is zij tevens lid van de Raad van Toezicht van Esprit Scholen Amsterdam en lid van de Raad van Toezicht van Stichting Dunamare, voortgezet onderwijs in Haarlem e.o. Zij was in 2020 voorzitter van de commissie BKFNA.

Leonoor Coppoolse is afgestudeerd als Muziekwetenschapper met een Minor Cultuurbeleid aan de Universiteit van Amsterdam. Sinds 2014 werkt(e) ze als zelfstandige voor TivoliVredenburg Utrecht, Het Concertgebouw Amsterdam, De NTR ZaterdagMatinee, het Radio Filharmonisch Orkest, Het Utrechts Conservatorium (HKU), het Rotterdams Philharmonisch Orkest, het Metropole Orkest, Stadsschouwburg De Harmonie in Leeuwarden, Theatercollectief Ilustere Figuren en het BIMHUIS Amsterdam.  Als projectleider- en manager ligt haar focus op de ontwikkeling en positionering van  projecten in het totale aanbod van de kunsten. Ze zorgt ervoor dat organisaties inspiratie zoeken buiten de organisatie en cross- cultureel denken.

Marcel Kranendonk is zelfstandig professional in de kunstensector. Hij doet opdrachten als fondsenwerver, adviseur, producent, coach en beleidsadviseur. Zijn expertise ligt op het vlak van muziek en cultureel ondernemerschap. Daarover geeft hij regelmatig colleges en adviezen. Verder heeft hij ervaring in internationale projecten met de VIP en EJN. Hij was onder andere (artistiek) directeur van het SJU Jazzpodium en projectleider voor festivals en  uitwisselingsprogramma’s, en als interim-directeur en adviseur betrokken bij diverse overheden.

Grondlegger van eigentijdse muziekstroming Future Kawina, Marlon Francis a.k.a. ‘MrJetFly’, is een multi-award winning muzikant, producer, componist, live artist developer en creative director. Als directeur en co-founder van stichting 4 The Culture, maakt hij zich hard voor behoud, ontwikkeling en overdracht van de Surinaamse cultuur. Als muziekproducer zorgt hij voor de perfecte samensmelting van emotie en geluid. Inmiddels heeft Marlon Francis een indrukwekkend portfolio opgebouwd, met daarin artiesten als Glen Faria, NAAZ, RIMON en Sabrina Starke. Ook is hij actief als creative en musical director voor Kenny B en Wulf. Naast zijn werk in de studio en op het podium is Marlon Francis ook actief als theater- en muziekdocent aan de Herman Brood Academie, de Jeugdtheaterschool Amsterdam zo en diverse basisscholen in Amsterdam Zuidoost. Ook geeft hij vanuit stichting 4 The Culture Kawina-lezingen en workshops.

Vedran Mircetic is gitarist bij De Staat en geeft les op de Herman Brood Academie. Met De Staat heeft Mircetic inmiddels vijf albums uitgebracht, stond hij op festivals als Lowlands, Pinkpop, Sziget en Glastonbury en was onder andere support act voor The Rolling Stones en Muse. De missie van De Staat is om een andere, ongebruikelijke positie binnen de popmuziek in te nemen, waarbij creativiteit en een interdisciplinaire manier van werken het uitgangspunt zijn. Hiervoor ontvangt de band momenteel een vierjarige subsidie van het Fonds Podiumkunsten.

Ines van der Scheer (1964) werkt als bestuurder, adviseur en mentor binnen en buiten de kunsten. Zij studeerde Fotografie en Plastische vormgeving in Houston (USA) en Lissabon en Theaterwetenschap in Utrecht. Lange tijd werkt zij freelance in de fotografie en in het theater, onder andere als projectleider en programmeur. In 2009 krijgt zij samen met Paul Koek en Paul Slangen de opdracht van het Koninklijk Conservatorium om een master muziektheater te ontwikkelen. Van 2010 tot 2019 runt zij, vanuit de muziektheaterpraktijk van de Veenfabriek, de masteropleiding die verder gaat onder de naam T.I.M.E. (This Is Music-theatre Education). Vanaf 2012 werkt zij als bestuurder en adviseur van culturele organisaties, waaronder Fonds Podiumkunsten, Prins Bernhard Cultuurfonds en Cultuurfonds Culemborg.

Urvin Elshot is een Amsterdamse muziekliefhebber in hart en nieren. Wat ooit begon met de grote jazzcollectie van zijn vader en jarenlange pianoles, is uitgegroeid tot een ware obsessie met muziek. Urvin heeft zich ontwikkeld tot een ervaren producer en internationale dj met boekingen in o.a. Berlijn, Manchester en Londen. Daarnaast heeft hij verschillende succesvolle evenementconcepten bedacht, uiteenlopend van vaste clubavonden in het Amsterdamse nachtleven tot creatieve festivals. Dankzij zijn achtergrond in grafische vormgeving heeft hij tevens een scherp oog voor visuele kunst.

Marieke Machado-Veekens is zakelijk directeur bij Kamerata Zuid, een orkest dat klassieke en actuele muziek presenteert in een nieuwe setting. Ze is bestuursvoorzitter van Makershuis Tilburg en werkte lange tijd aan Fontys Hogeschool voor de Kunsten.

Dago Houben was veertien jaar directeur bij Eurosonic/Noorderslag en werkte bij Into the Great Wide Open. Houben is oprichter van de Verenigde Podiumkunstenfestivals.

...

Joanna heeft jarenlange ervaring als curator en artistiek leider binnen de cultuur (kunst en design) sector. Sinds 2010 werkt zij zelfstandig onder de naam Throwing Snowballs. Haar interesse en ervaring liggen bij het initiëren van projecten waarbij interactie en uitwisseling tussen creatieve makers en publiek centraal staan en die maatschappelijke thema’s agenderen. Joanna adviseerde verschillende cultuurfondsen in commissies en bij beleidsvraagstukken. Voor het AFK was zij commissielid van BKFNA en de bezwaarcommissie. Momenteel is zij adviseur kunst van de Rijksbouwmeester voor de percentageregeling Kunst verbonden aan de renovatie van het Binnenhof. Tevens is zij sinds 2022 raadslid in de gemeente Velsen. In 2020 was Joanna ook voorzitter van de 4-jarige commissie Theater.

Drs. Annette Embrechts (1968) is vanaf 1998 als dans- en theaterjournalist verbonden aan de Volkskrant en vanaf 2018 (op wisselende basis) ook aan de redactie van Theatermaker en Theaterkrant. Ze levert regelmatig bijdragen aan diverse publicaties over podiumkunsten, zoals Theatermaker, Dans Magazine en het Vlaams E-tcetera. Eerder werkte ze bij de radioprogramma’s Met het Oog op Morgen (NOS) en De Andere Wereld van Zondagavond (IKON) en (als vaste gastrecensent) bij Opium en Opium op 4. Voor de regionale omroep L1 maakte ze twee televisieseries met theatergesprekken onder de noemer Theater over de Tong. Sinds seizoen 2021/2022 is ze vast kringlid bij het wekelijkse Radio-1-programma Goed Ingelichte Kring (Powned) van Chazia Mourali. Sinds 2023 geeft ze tweewekelijks een dans- of theatertip bij De Ochtend op 4 (Radio 4, KRONCRV). Annette studeerde wiskunde en filosofie aan de Katholieke Universiteit Nijmegen en werkte na haar studie als programmamedewerker bij Studium Generale (KUN). Ze is vaste inleider bij theater Het Speelhuis in Helmond en maakt in Heerlen/Kerkrade journalistieke videoportretten voor het internationale dansfestival schrit_tmacher. 

Maurice Dujardin (1973) studeerde Kunst en Kunstbeleid aan de Rijksuniversiteit Groningen, met Theaterwetenschap als hoofdrichting. Hij begon zijn loopbaan in de podiumkunsten als dramaturg en onderzoeker en werkte al snel voor verschillende theater- en dansgezelschappen in de rol van zakelijk leider. Hij was ruim tien jaar zakelijk directeur bij Theater Artemis in ’s-Hertogenbosch, werkte daarna als directeur bij vlakkevloerpodium en makershuis De Nieuwe Vorst in Tilburg, en was in de afgelopen jaren verbonden aan Theater Rotterdam als Hoofd Artistiek Bureau. Daarnaast adviseert en begeleidt Dujardin organisaties bij thema’s als strategisch beleid, sociale veiligheid, good governance en fair practice. Hij woont in Rotterdam met zijn vrouw, zijn jongste zoon en een Jack Russell op leeftijd.

Tyrone Tjon-a-loi (1993) is een creatief ondernemer en voormalig programmeur bij Schouwburg Concertzaal Tilburg. Als medeoprichter van het jongerenplatform T*Agency in Tilburg heeft hij met succes jongeren meer betrokken gemaakt bij theater en hen de kans gegeven hun eigen producties te creëren. Daarnaast draagt hij zijn steentje bij aan het JongeMakersPlatform van de Raad voor Cultuur in Den Haag. Als afgestudeerd conceptontwikkelaar en trendwatcher houdt Tyrone zich bezig met opkomende ontwikkelingen en innovaties in de samenleving, en onderzoekt daarbij de rol die kunst en cultuur hierin vervullen.

Joanne Mensert voltooide in 2006 de master Theaterdramaturgie en in 2007 de master Kunstbeleid en -management. Sindsdien combineert zij haar inhoudelijke denkkracht met zakelijk/organisatorische kwaliteiten in de theaterpraktijk. Zij werkte als productieleider en (assistent) zakelijk leider bij o.a. mugmetdegoudentand, Judith Hofland en Stichting Jan Vos. Tussen 2018 en 2022 versterkte zij de gelederen van installatiemakers-collectief Schippers&VanGucht als creatief producent en dramaturg. Momenteel is ze werkzaam als Artistiek Leider van Theater de Nieuwe Vorst in Tilburg, en maakt ze deel uit van de adviescommissie Cultuur van de gemeente Rotterdam. 

Khadija Massaoudi is ruim 20 jaar werkzaam in de media, kunst & cultuursector. Ze is schrijver, theatermaker,  journalist, adviseur en performer. Het verbinden van mensen met verschillende werk- en culturele achtergronden is niet alleen haar passie maar ook haar kracht.

Brian Lo Sin Sjoe is geboren in Den Haag, maar heeft door heel Nederland, in Paramaribo en Londen gewoond. Hij is artistiek leider van de Opleiding Productie Podiumkunsten aan de Academie voor Theater en Dans (AHK). Brian heeft vele kanten van de sector gezien, van Hoofd productie, zakelijk leider, musicalmaker, dramaturg tot en met subsidieconsulent bij het Fonds Podiumkunsten. Naast een uitstapje naar Den Haag, heeft zijn loopbaan altijd in Amsterdam plaatsgevonden. "Het is de stad die mij altijd kansen heeft gegeven." Brian zet zich in voor een gezondere sector door via zijn werk een steentje bij te dragen aan de vorming van jong talent.

Femie Willems heeft een brede achtergrond in de kunstensector waarbij cultuurparticipatie, talentontwikkeling en interdisciplinair de rode draad vormen. De afgelopen 15 jaar was zij werkzaam bij het Fonds voor Cultuurparticipatie. Zij was mede-verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het beleid van het fonds en had eindverantwoording voor o.a. het internationaal programma, stimuleren van culturele samenwerking met het Caribisch deel van het Koninkrijk, Impuls muziekonderwijs, immaterieel erfgoed en de ontwikkeling van de subsidieregeling Herdenkingsjaar Slavernijverleden. Daarvoor werkte zij als beleidsadviseur en projectontwikkelaar is de culturele sector, als ontwikkelaar van kunstparticipatieprojecten en als auteur van de beleidshandreiking kunsteducatie i.s.m. de VNG. Sinds november 2023 werkt ze als zelfstandig strategisch beleid- en subsidieadviseur in de culturele sector en voor overheden.  

Alex Mallems (1958) studeerde Germaanse Filologie aan de Vrije Universiteit Brussel en promoveerde met als thesis ‘Kritische Beleidsanalyse van NTGent (1965-1982)’. Werkte als theater- en danscriticus voor o.a. VRT Radio en VPRO. Was redacteur van Notes en publiceerde over podiumkunsten in binnen- en buitenlandse kranten en vakbladen. Werkte als dramaturg voor verschillende gezelschappen in Vlaanderen en Nederland als INS De Mannen van den Dam, FACT, Rotterdam, Het Nationale Toneel, Den Haag, KVS Brussel, Het Gevolg, Station Zuid, en ’t Arsenaal. Van 2000 tot 2022 was hij artistiek leider van het Zeeland Nazomerfestival en vanaf 2006 ook van Theaterproductiehuis Zeelandia. Bewerkte en vertaalde voor toneel o.a. stukken van Marguerite Duras, Tim Etchels, Goethe, David Mamet, Harold Pinter, Friedrich Schiller, William Shakespeare, Simon Stephens, Ed Thomas en Tennessee Williams. Doceerde dramaturgie aan de Universiteit Antwerpen en aan de Universiteit Amsterdam. Was docent dramaturgie en coördinator van de Posthogeschoolopleiding POPOK Theatervormgeving, docent dramaturgie aan Studio Herman Teirlinck en aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten, Antwerpen waar hij ook de masteropleiding Theaterkostuumontwerp begeleidde. Hij was gastdocent aan de Toneelacademie Maastricht opleiding Theatervormgeving. Hij is voorzitter van verschillende beoordelingscommissies voor het Ministerie van Cultuur van de Vlaamse Gemeenschap.

...

Chris van Koppen (1954) is historicus. Van 1979 tot 2010 werkte hij als (bureau)redacteur, uitgever en uitgeefmanager. In 2010 werd hij directeur-bestuurder van bkkc – brabants kenniscentrum kunst en cultuur, kennis- en uitvoeringsorganisatie voor de professionele kunsten in Noord-Brabant, en in 2018, na een fusie met Kunstbalie, collega-instelling voor cultuureducatie en -participatie, van Kunstloc Brabant. Van 1995 tot 2020 was hij tevens lid (van 1999-2019 voorzitter) van het bestuur van de Onderwijsstichting St. Michaël, verantwoordelijk voor het Sint Michaël College, school voor havo en vwo in de Zaanstreek en van 2018 tot 2021 voorzitter van de Raad van Twaalf, het landelijke samenwerkingsverband van provinciale steuninstellingen voor cultuureducatie en cultuurparticipatie. Na zijn pensionering in 2021 werd hij voorzitter van de raad van toezicht van het Erfgoedhuis Zuid-Holland, realiseerde hij voor Het PON & Telos, sociale kennisonderneming in Tilburg, een boek ter gelegenheid van het 75-jarig bestaan (Een ander land. Pleidooi voor een duurzame samenleving, Boom, Amsterdam, 2022) en trad hij op als interim hoofd onderwijs bij Factorium Cultuurmakers, het Tilburgse centrum voor de kunsten, met als opdracht te adviseren over de wijze waarop in het Tilburgse de binnenschoolse cultuureducatie is belegd.

...

Henk Schoute begon zijn carrière als HR-manager. In 1977 zette hij zijn eerste stappen in het theater. Als amateuracteur speelde hij een rol in een toneelstuk van B. Brecht, geregisseerd door een van de belangrijkste regisseurs van Nederland, Annemarie Prins. Tot 1992 trad hij op in diverse professionele producties in Nederland. Daarnaast begon hij in 1987 zijn bestuurlijke carrière als algemeen directeur van het Cleyntheater in Amsterdam. In de jaren daarna initieerde hij het festival ‘Dans over het IJ’ en was hij oprichter van een van de grootste zomertheaterfestivals; ‘Over het IJ festival’ in Amsterdam. Sinds 1997 was Henk verantwoordelijk voor de Internationale Jeugdtheaterfestivals in Noord-Holland en het jaarlijkse zomertheaterfestival Karavaan. Van februari 2009 tot februari 2021 was hij algemeen directeur van Theaterproductiehuis Zeelandia, tevens organisator van het Zeeland Nazomerfestival. 

Henk was lid van diverse theaterbesturen, voorzitter (tot 1 januari 2016) van de Commissie Cultuur Flevoland en voorzitter (tot 1 april 2021) van Ovale Tafel – NAPK, van 2018 - 2022 voorzitter Zeeuws Cultureel Overleg (ZCO) en van 1 januari 2016 tot 1 januari 2024 was hij adviseur van de Raad voor Cultuur (w.o. voorzitter commissie festivals).

Heden: Voorzitter 2turvenhoog (producent/festival), voorzitter Overleg Zeeuwse Podia (OZP), voorzitter Vereniging Buitentheater Festivals Nederland (VBFN) en bestuurslid Opus One (producent).

Joop Kuyvenhoven was zelfstandig producent in de Podiumkunsten, founder / directeur van STIP theaterproducties en mede-initiatiefnemer van talrijke (jeugd)theatergezelschappen (1986-2009). Hij was zes jaar als docent en supervisor (praktijkstages) verbonden aan de Hogeschool van Amsterdam en van 2005 tot 2011 werkzaam als artistiek producent en talentscout voor jeugd- & productiehuis BonteHond in Almere. Sinds 2008 is Kuyvenhoven actief als gids, mentor en aanjager van talentvolle artistiek leiders en producenten. Verder is hij bestuurslid/ ondersteuner van een aantal culturele organisaties en volgt en becommentarieert hij het actuele kunstbeleid in stad en land. In de periode 2012 tot 2018 was Kuyvenhoven als adviseur theater betrokken bij Fonds Podiumkunsten o.a. bij de meerjarige aanvragen/ kunstenplanperiode 2012-2016 en 2017-2020.

Hanno Tomassen studeerde basgitaar aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en Guildhall School of Music & Drama in Londen. Hij gaf leiding aan een wijkcultuurhuis, ontwikkelde cultuurprogramma’s voor het onderwijs, gaf les in het interdisciplinaire kunstvakonderwijs en was programmamaker/programmeur bij TivoliVredenburg. Sinds begin 2021 is Hanno directeur van Theater Kikker/Podium Hoge Woerd in Utrecht.

...

Inez Boogaarts woont in Rotterdam en werkt als freelance consultant, interim manager en onderzoeker kunst & cultuur in Duitsland, België en Nederland, om. voor Kunstmuseum Bochum, Fonds Soziokultur, Kunstgebouw, Verhalenhuis Belvédère en IDEA (Brussel). Internationale ervaring op het gebied van (advies over) cultuurbeleid, management, internationalisering, culturele diversiteit, strategieontwikkeling en transformatieprocessen. Zij was o.a. directeur van Poetry International Festival, Rotterdam (2019 tot 2021), managing director van de Zukunftsakademie NRW (Bochum, 2016–2019); directeur/ algemeen secretaris van de Rotterdamse Raad voor Kunst en Cultuur (2012-2015) en hoofd Pers en Cultuur van het Consulaat-.generaal van Nederland in Düsseldorf (2006-2011).

...

Ton van Gool is een ervaren directeur in de cultuursector, curator en projectmanager. Voorheen directeur en promotor van poppodium de Effenaar, oprichter en curator van MU Hybrid Art House, directeur/curator van STRP Festival, mede-initiatiefnemer van skatepark Area51, eindredacteur van VPRO Medialab en projectleider Cultuur Strijp-S voor de gemeente Eindhoven.

Arlette de Jong is directeur van De Helling in Utrecht. Daarvoor was de hoofd marketing bij Musis en Stadstheater Arnhem en marketing manager bij de Nationale Opera & Ballet.

Stephanie Afrifa is een betrokken en verbindende culturele innovator die een brede ervaring heeft in presenteren, produceren en ontwikkelen. Met een achtergrond in kunst, media en mode heeft ze de afgelopen 10 jaar breed bijgedragen aan het maatschappelijke en culturele debat. Ze heeft op nationale en internationale podia talks en events gemodereerd die uiteenlopen van award shows tot cultureel-maatschappelijke debatten. Ook als schrijver is haar werk gepubliceerd in magazines zoals Vogue, Harper’s Bazaar en het Amerikaanse platform SheBreathes.

Als maker en producent is zij verantwoordelijk voor, Celestial Space, een bijzondere samenwerking met NNT en Nite op het kruispunt van visuele kunst, architectuur, filosofie en empirisch onderzoek. Als projectleider bij Inclusive Climate Action Rotterdam produceert zij een serie video-interviews over klimaatinclusie. Eerder was zij lid van de adviescommissie debat bij de Raad Voor Cultuur. Momenteel bekleedt zij een bestuursfunctie bij het Rotterdamse Motel Mozaïque.